اعتراض فلسطینی ها به تجلیل از پادشاه عربستان

دوشنبه 6 بهمن 1393 - 18:57

العالم - تسلیت گفتن " شیخ اسماعیل نواهضه " امام جماعت مسجد الاقصی به مناسبت درگذشت عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه سابق عربستان باعث شد نمازگزاران وی را منافق و مفتی سلاطین بخوانند.

"شیخ اسماعیل نواهضه" امام جماعت مسجد الاقصی، با تسلیتِ مرگِ ملک عبدالله، پادشاه عربستان، خشم نمازگزاران را برانگیخت تا جایی که نمازگزاران به او حمله کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "لطیفه اغباریه" روزنامه نگار و نویسندۀ شهیر فلسطینی، در صفحه خود بر روی فیس بوک با تاکید بر خشم نمازگزاران فلسطینی از این ماجرا، تاکید کرد: در ویدیویی که از داخل مسجد الاقصی بر روی یوتیوب منتشر شده است، مردم گفتند که خون میلیون ها مسلمان در سوریه، غزه و دیگر مناطق جهان، به گردن ملک عبدالله است.

یکی دیگر از نمازگزاران با انتقاد از بهره برداری ابزاری از منبر نماز جماعت مسجد الاقصی، گفت: اگر احترام ما را نگه نمی داری، دستکم احترام منبری که بر آن ایستاده ای را نگه دار. 

نمازگزاران فلسطینی همچنین امام جماعت مسجد الاقصی را "مفتی سلاطین" و "منافق" خواندند و این واکنش ها، تاخیر در اقامه نماز را سبب شد، اما کار به همین جا ختم نشد، زیرا شماری از جوانان نمازگزار که از این ماجرا خشمگین شده بودند، به نواهضه حمله ور شدند تا او را کتک بزنند، اما محافظان، مانع شدند و او را به اتاقی بردند، جوانان نمازگزار آن ها را دنبال کردند و حتی سعی کردند در را بشکنند. 

شیخ نواهضه در گفت وگو با رسانه ها هرگونه توصیه از عربستان برای تسلیت گویی در مسجد الاقصی را تکذیب و خاطر نشان کرد که این موضوع، نظر شخصی او بوده است.

وی کمک صد میلیون دلاری ملک عبدالله به تشکیلات خودگردان فلسطین را دلیل تمایل خود برای تسلیتِ مرگ او در مسجد الاقصی اعلام کرد.

پربیننده ترین خبرها