تکذیب شایعۀ محاصره وزیران در یمن

تکذیب شایعۀ محاصره وزیران در یمن
دوشنبه 6 بهمن 1393 - 22:27

العالم - کمیته های مردمی، ادعای محاصره منازل برخی شخصیت های سیاسی یمن توسط اعضای جنبش انصار الله را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کمیته های مردمی، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: اعضای این کمیته ها با توجه به ناامنی های موجود، برای حفاظت از جان وزیران، به تامین امنیت آنان می پردازد.

سرلشکر "محمود الصبیحی" وزیر دفاع دولت مستعفی یمن نیز، شایعه پراکنی درباره محاصره شخصیت های سیاسی یمنی توسط جنبش انصارالله را تکذیب کرد.

"صالح الصماد" رئیس دفتر سیاسی جنبش انصارالله نیز تاکید کرد: این جنبش با محاصره افراد و محدود کردن تظاهرات و تجمع مخالف است.

نشست نمایندگان مجلس یمن نیز امروز دوشنبه، منحصر به هیئت رئیسه، روسای کمیسیون ها و کمیته های تخصصی بود و جلسه بررسی استعفای رئیس جمهوری تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.

منابع رسانه ای از صرفنظر "عبدربه منصور هادی" از استعفای خود خبر دادند، اما منابع نزدیک به جنبش انصارالله می گویند نیروهای ملی، شرط پذیرش صرفنظر از استعفای هادی را تعیین یک معاون و مشخص کردن مرحله انتقالی عنوان کرده اند.

از سوی دیگر از صنعا خبر می رسد که با وجود استعفای هادی و دولت تحت امر او، رایزنی های سیاسی برای دستیابی به تفاهم به منظور حل بحران جاری در این کشور ادامه دارد و "جمال بن عمر" فرستاده سازمان ملل به یمن، انصراف هیچیک از احزاب و گروه ها را از این رایزنی ها تایید نکرده است.

پس از آنکه چهارشنبه گذشته دولت یمن به نخست وزیری خالد بلحاح کناره گیری کرد ، عبدربه منصورهادی رئیس جمهوری این کشور نیز دراقدامی غافلگیرکننده استعفا کرد تا التهاب سیاسی آن کشور در کمتر از 24 ساعت به شدیدترین درجه خود برسد.

رئیس جمهوری یمن در شرایطی در اعتراض به نامناسب بودن شرایط برای ادامه کار از سمت خود کناره گیری کرد که سه شنبه شب با «انصارالله» بر سر توافقنامه صلح و مشارکت و تعدیل پیش‌نویس قانون اساسی به توافق رسیده بود.

ناکامی پارلمان یمن برای بازگرداندن رئیس جمهوری و هیات دولت به پست های خود و ناموفق بودن تلاش برای تشکیل جلسه اضطراری در روزهای گذشته هم اوضاع یمن را بیش از پیش بحرانی و فضای سیاسی را مبهم کرده است.

"جمال بن عمر" فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، که از هفته گذشته در آن کشور به سر می برد نیز به دیدارهای خود با طرف‌های مختلف با هدف اجرای توافق سیاسی امضا شده در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴، ادامه می‌دهد.

پربیننده ترین خبرها