حملات تروریستی در پایتخت سوریه + فیلم

دوشنبه 6 بهمن 1393 - 22:39

العالم - حملات تروریستی با خمپاره و راکت به شهروندان ساکن دمشق پایتخت سوریه 9 کشته بر جا گذاشت.

"مازن سلمو" خبرنگار شبکه العالم، روز دوشنبه در گزارشی از دمشق خاطرنشان کرد، گروه های مسلح با شلیک تعداد زیادی راکت و خمپاره شهروندان سوری در دمشق را هدف قرار دادند.

آمار نهایی حملات موشکی و خمپاره ای گروه تروریستی جیش الاسلام به دمشق به 9 کشته و حدود 50 زخمی رسید؛ و علاوه بر این در این حملات به دارایی های عمومی و شهروندان سوری و تعداد زیادی از خودروها خسارت وارد شد.

همچنین چند راکت به ساختمان صلیب سرخ در محله الروضه در مرکز دمشق اصابت کرد.

خبرنگار العالم افزود: این راکت ها از شهرهای جوبر و دوما نزدیک دمشق شلیک شده است. منطقه دوما پایگاه گروه جیش الاسلام است که ارتش سوریه عملیات نظامی خود را در آن گسترش داده است و درگیری هایی بین دو طرف در ساعات گذشته روی داده است.

ارتش سوریه با توپخانه چند سکوی پرتاب موشک را در منطقه جوبر و اطراف شهر دوما هدف قرار داد و منهدم کرد.

خبرنگار العالم در گزارش خود افزود : تحلیل گران سیاسی معتقدند هدف از حمله گروه جیش الاسلام به غیرنظامیان در دمشق و دیگر مناطق سوریه، ضربه زدن به هرگونه روند سیاسی قریب الوقوع است به ویژه این که به تازگی حرف و حدیث های زیادی درباره راه حل سیاسی مطرح شده است. این گروه همچنین قصد دارد از پیشروی ارتش سوریه در مناطقی که گروه های مسلح در آن حضور دارند، جلوگیری کند.

هر بار که ارتش سوریه در مناطق تحت نفوذ گروه های مسلح پیشروی می کند و کنترل مناطقی بیشتری را در اختیار می گیرد، این گروه ها غیرنظامیان را در دمشق و دیگر شهرها هدف قرار می دهند.

مازن سلمو به نقل از منابع نظامی سوری افزود: ارتش سوریه به گروه های مسلح اجازه نخواهد داد دمشق را تهدید کنند.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، گروه های مسلح همچنین چند منطقه را در شهر حلب به ویژه محله الاشرفیه هدف قرار دادند که تلفات جانی و مالی بر جا گذاشت. همچنین در حمله خمپاره ای گروه های مسلح به مناطقی در شهر لاذقیه چند نفر از شهروندان سوری شهید شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها