مسابقه وزارت دفاع آمریکا برای معرفی ملک عبدالله

مسابقه وزارت دفاع آمریکا برای معرفی ملک عبدالله
سه شنبه 7 بهمن 1393 - 22:04

وزارت دفاع آمریکا، دانشجویانِ دانشکدۀ ملی دفاع را به شرکت در مسابقه ای تالیفی و پژوهشی درباره تجلیل از ملک عبدالله، پادشاه متوفی عربستان فراخواند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ملک عبدالله، در فاصله سال های 1963 تا 2005 که ریاست گارد ملی را به عهده داشت، به نوسازی ارتش عربستان پرداخت و همواره به هم پیمانی خود با آمریکا وفادار بود.
ژنرال "مارتین دمپسی" رئیس ستاد ارتش آمریکا که طراح این مسابقه بود، درباره آن گفت: این مسابقه، فرصت خوبی برای گرامیداشت یاد ملک عبدالله است.
وی با اعلام حمایت از پژوهش درباره ملک عبدالله در کشورهای عربی و اسلامی تاکید کرد که دانشکده دفاع ملی آمریکا، بهترین جای دنیا برای این کار است.
سایت شبکه "سی ان ان" به نقل از پنتاگون خاطرنشان کرد، این مسابقه درباره مسائل کشورهای عربی و اسلامی است و وزارت دفاع آمریکا از ایده های راهبردی و پژوهش های عمیق درباره این کشورها حمایت می کند، و ممکن است این برنامه تا سال آینده تحصیلی هم ادامه یابد.
وزارت دفاع آمریکا خاطرنشان کرد که نخستین دیدار میان دمپسی و ملک عبدالله در سال 2001 صورت گرفت که در آن زمان، دمپسی، سرلشکر بود و به عنوان مشاور نظامیِ گارد ملی عربستان فعالیت می کرد.
پنتاگون همچنین به نقل از رئیس ستاد ارتش این کشور نوشت: دمپسی، هنگام آموزش نیروهای نظامی عربستان و ارائه مشاوره، ملک عبدالله را شخصیتی برجسته و شجاع یافته بود.

پربیننده ترین خبرها