پیام دبیر کل وفاق پیش از محاکمه

پیام دبیر کل وفاق پیش از محاکمه
چهارشنبه 8 بهمن 1393 - 10:51

دبیرکل جمعیت وفاق بحرین در پیامی پیش از آغاز محاکمه، تأکید کرد که برای سعادتمندی مردم کشورش حاضر است تا آخر عمر در زندان بماند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ "علی سلمان" در پیامی از داخل زندان، گفتمطالبی را که در تحقیقات گفته است، پیشتر به پادشاه و ولی عهد نیز گفته بود.
قرار است محاکمه شیخ علی سلمان امروز برگزار شود.
در این پیام که از طریق صفحه شخصی دبیرکل وفاق در تویتر منتشر شده؛ شیخ سلمان از بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد به علت موضعش در خصوص وی و تلاش های او برای کمک به مردم بحرین برای انتخاب حکومت حاکم به شیوه دمکراتیک تشکر کرده است.
شیخ سلمان در این نوشته خطاب به جامعه بین الملل نیز تاکید کرده است: من امروز به همان علتی که نلسون ماندلا زندانی شده بود، زندانی هستم و این علت نیز همان درخواست برای مساوات ، آزادی و دمکراسی است. مردم بحرین خواهان برابری، حق شهروندی، آزادی، دمکراسی هستند و کمک به آنها واجب اخلاقی و موضع گیری درست تاریخی است.
شیخ سلمان تاکید کرد که جامعه بین الملل باید به مردم بحرین برای رسیدن به حقش در انتخاب دولت به شیوه دمکراتیک کمک کند.
سلمان همچنین در پیامی به معترضان گفت: شما برای آزادی من و همه زندانیان سیاسی تظاهرات و تحصن می کنید. شما هیچ وقت نباید آنها را فراموش کنید. شما حق خود را در انتخاب دولت‌تان مطالبه کنید و نباید این خواست سیاسی که خواست اساسی است از حرکت مسالمت آمیز شما غایب باشد.
وی خاطرنشان کرد: از بودن من در حبس و زندان غمگین نباشید زیرا من آمادگی این را دارم که همه عمرم را به خاطر شما مردم و سعادتمندی کودکان و آینده آن‌ها در زندان سپری کنم.
شیخ سلمان اظهار داشت: مطالبی را که در بازجویی ها و تحقیقات مطرح کرده است در دیدار مستقیم با پادشاه، ولیعهد، وزیر کشور، وزیر امور دربار نیز عنوان کرده بود و بارها  بر ضرورت تحقق این مطالب در داخل پارلمان تاکید کرده بود زیرا بر این باور است که اصلاح دمکراتیک که در سند منامه نیز قید شده است ضرورت جامعه کنونی بحرین و ثبات، پیشرفت و تضمین آینده همه فرزندان آن است.
وی تاکید کرده است که تبعیض قبیله ای و طایفه ای، و جلوگیری از گزینه مردم در انتخاب قوه قانون گذاری و اجرایی سبب استمرار بحران های سیاسی است. از این رو، لازم است در ایجاد تغییر دمکراتیک اقدامی راستین و جدی صورت گیرد و دولت جدید بر اساس ماده اول بند (د) تشکیل شود که در آن تاکید شده است، نظام حکومت در بحرین باید دمکراتیک باشد که در آن مردم منبع حاکمیت و قدرت باشند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها