پایان دومین جلسه مشورتی در مسکو

پایان دومین جلسه مشورتی در مسکو
چهارشنبه 8 بهمن 1393 - 14:56

تلویزیون سوریه از پایان دومین جلسه مشورتی دیدار مسکو بین نمایندگان دولت سویه و شخصیتهایی از مخالفان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع رسانه‌ای روز چهارشنبه تأکید کردند، نمایندگان دولت سوریه در دیدار مشورتی مسکو، طرحی را بر اساس اولویت مبارزه با تروریسم و وحدت اراضی سوریه ارائه کردند.
از سوی دیگر خبرها از این نشست حاکی است که مخالفان برخی مسائل مانند وضع انسانی، ورود کمک های غذایی و پزشکی به مناطق درگیری، متوقف کردن درگیری ها، آزادی زندانیان سیاسی و مخالفت با دخالت خارجی و تلاش برای برداشتن تحریم ها را در دستور کار خود با دولت قرار داده‌اند.
وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد، رایزنی‌ها پشت درهای بسته و با حضور شرکت کنندگان ادامه دارد.
رسانه‌های روسیه به نقل از شرکت کنندگان اعلام کردند که ابتدا مخالفان امکان دارد در خصوص نقاط مشترک و اختلاف دیدگاه در خصوص برخی مسائل و رسیدن به موضع مشخص در مذاکرات با هیئت دولت سوریه مذاکره کنند.
"سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که هدف از رایزنی ها در مسکو فراهم کردن فضای مذاکره بین سوری هاست و همه طرف های شرکت کننده بر ضرورت برقراری صلح و مبارزه با تروریسم در سوریه تاکید می کنند.
وی گفت: رایزنی‌ها بدون پیش شرط ادامه دارد و بر ضرورت رسیدن رایزنی های کنونی به مذاکرات در آینده تحت نظارت سازمان ملل تاکید کرد.
رایزنی های مخالفان و هیئت دولت سوریه در مسکو روز دوشنبه آغاز شد و تا پنج شنبه ادامه خواهد داشت. بیش از 30 شخصیت مخالف سوری در این مذاکرات شرکت کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها