نماینده عراقی: موافقان حزب بعث، کشته‌ها را زنده کنند !

نماینده عراقی: موافقان حزب بعث، کشته‌ها را زنده کنند !
چهارشنبه 8 بهمن 1393 - 15:09

نماینده تشکل الاحرار در پارلمان عراق با اشاره به مخالفت این تشکل با لغو قانون بازرسی و عدالت، تاکید کرد: کسانی که خواهان بازگشت حزب بعث منحل شده به حیات سیاسی هستند، باید قربانیان ما را به زندگی بازگردانند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، "یاسر الحسینی" نماینده پارلمان عراق، در گفت وگو با "سومریه نیوز" اظهار داشت: تشکل الاحرار به شرطی اصلاح قانون بازرسی و عدالت را می پذیرد که حقوق ملت عراق حفظ شود.

وی با بیان این که "ما مخالف لغو قانون بازرسی و عدالت هستیم و لغو آن را خط قرمز می دانیم"، تاکید کرد: کسانی که خواهان بازگشت حزب منحل شده بعث به حیات سیاسی هستند، باید قربانیان ما را به زندگی بازگردانند.

حسینی که از اعضای هیات بازرسی و عدالت عراق است با بیان این که "حزب بعث بسیاری از عراقی ها را به کام مرگ برده است"، گفت: هر کس خواهان لغو قانون ریشه کنی حزب بعث باشد، خائن است.

هیات وزیران عراق روز گذشته با مطرح شده پیش نویس قانون بازرسی و عدالت و ممنوعیت فعالیت سیاسی بازماندگان حزب بعث در جلسه آینده خود، موافقت کرد.

خاطرنشان می شود که "پل برمر" حاکم سابق آمریکا در عراق، حزب بعث این کشور را بعد از ورود نیروهای آمریکایی به عراق در سال 2003 منحل و کمیته ای به نام "کمیته ریشه کنی حزب بعث" تشکیل داد و پس از مدتی این کمیته به هیات بازرسی و عدالت تغییر نام داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها