بیانیه مشترک دو روحانی بارز بحرینی:

محاکمه شیخ سلمان محاکمه ملت بحرین است

محاکمه شیخ سلمان محاکمه ملت بحرین است
چهارشنبه 8 بهمن 1393 - 16:36

آیت الله شیخ عیسی قاسم و علامه سید عبدالله الغریفی با انتشار بیانیه مشترکی ادامه بازداشت و محاکمه شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین را محکوم و تاکید کردند که این محاکمه به منزله محاکمه همه ملت بحرین است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در بیانیه مشترک آیت الله شیخ عیسی قاسم و علامه سید عبدالله الغریفی در اعتراض به محاکمه شیخ علی سلمان آمده است: ناظران با انصاف دیگر کشورها، سازمانهای بین المللی و حقوقی و شخصیت های علمی و سیاسی مشهور و منصف و اقشار مختلف، احضار شیخ علی سلمان و بازجویی و محاکمه وی و صدور حکم ظالمانه رژیم در حق ایشان را بیانگر سوء نیت حکومت بحرین و سیاسی کاری می دانند.

در این بیانیه آمده است که محاکمه شیخ سلمان بدون درنظرگرفتن مسایل امنیتی، منافع ملی، دین، عدالت و وجدان بشری و همچنین بدون در نظر گرفتن اجرای قانون اساسی و یا حتی هر قانون هرچند غیرعادلانه و نیز بدور از احترام به کرامت انسان و حقوق شهروندی صورت گرفته است.

این بیانیه تاکید کرده است، مردم بحرین نیز این اقدامات را اعلامیه آشکار و روشنی می دانند مبنی بر اینکه هیچ یک از شهروندان امنیت نداشته و رژیم هر کسی را که اراده کند - با هر گرایش فکری و رویکردهای مسالمت آمیز و میانه روی در رفتار و گفتار و تفکرات اصلاح طلبانه و با هر اندازه محبوبیت مردمی و میزان صدق و اخلاص و دوراندیشی و تمایل به حفظ منافع عمومی اقشار مردم - هدف قرار می دهد.

بنابراین مردم نباید در برابر ظلم به چنین شخصیتی، سکوت کنند، زیرا رهبران ملی و زندانیان اعم از زنان، مردان، سالخوردگان، جوانان و کودکان عزیز را نباید قربانی کرد یا  در خصوص زندانی شدن یا سلب آزادی حتی یکی از آنان سهل انگاری نشان داد.

این بیانیه می افزاید: جنبش مردمی بحرین تا زمانی که یکی از فرزندانشان پشت میله های زندان است یا زمانی که یکی از فرزندان آزاده و خواستار اصلاحات این کشور برای بازجویی احضار می شود، متوقف نخواهد شد. هر بازجویی و هر محاکمه، آتشی برای ادامه جنبش اصلاحات مسالمت آمیز و شدت یافتن آن و دمیدن روح جانفشانی در راه ارزش های دینی تحقیرشده، منافع ملی از دست رفته و کرامت انسانی لگدمال شده و آزادی سلب شده، خواهد بود.
در این بیانیه آمده است: محاکمه ظالمانه شیخ علی سلمان که یکی از بزرگترین نمادهای ملی گرایی، عقلانیت و هوادار اقدامات مسالمت آمیز و برقراری وحدت میان فرزندان این ملت و حافظ منافع همه مردم و نماد محکوم کردن اقدامات تروریستی و روشهای خشونت آمیز به شمار می رود؛ نقض همه این مفاهیم و ارزشهاست که هیچ شهروندی نباید در برابر آن سکوت کند.

در این بیانیه تاکید شده است که محاکمه شیخ سلمان، محاکمه ملت به خاطر همه مطالبات مشروع و عادلانه آنها و تلاشي براي مسدود کردن راه اصلاح امور کشور است وغيرممکن است که ملت تسليم اين امر شوند.

این بیانیه می افزاید: زمانی که مردم شیخ سلمان، شخصیت های برجسته و زندانیان خود را فراموش کنند تا ظالمانه محاکمه و گرفتار زندان های انتقام جویانه شوند، حتما نیازها، اهداف، حقوق، آزادی و کرامت خود و خودشان را فراموش خواهند کرد. مردم اگر آنها را به حال خود رها کنند، خود نیز یک روز به چنین سرنوشتی دچار خواهند شد.

در پایان این بیانیه آمده است: مردم به یاری خداوند تا آخر راه خود را ادامه خواهند داد و تا محقق شدن خواسته هایشان از پای نخواهند نشست، بنابراین آیا شما ای حکومت نیز به دشمنی و لجبازی خود تا بی نهایت ادامه خواهید داد؟

یاد آور می شود که امروز، چهارشنبه8 آبان ماه، پس از پایان جلسه محاکمه شیخ علی سلمان قاضی دادگاه حکم بازداشت دبیرکل جمعیت وفاق بحرین را تا 25 فوریه تمدید کرد و قرار است که جلسه بعدی دادگاه در همین تاریخ برگزار شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها