شلیک بی هدف صهیونیست ها نظامی اسپانیایی را به کشتن داد

شلیک بی هدف صهیونیست ها نظامی اسپانیایی را به کشتن داد
چهارشنبه 8 بهمن 1393 - 17:51

العالم - شلیک های کور و بی هدف نظامیان رژیم صهیونیستی به دنبال عملیات روز چهارشنبه حزب الله در مزارع شبعا ، مرگ یک نظامی اسپانیایی عضو نیروهای بین المللی مستقر در مرز را به دنبال داشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، سخنگوی نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل متحد در جنوب لبنان (یونیفیل) هم روز چهارشنبه کشته شدن یکی از نیروهای صلح بان این سازمان در جریان درگیری های روز چهارشنبه در جنوب لبنان را تایید کرد ، اما به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان که به اختصار یونیفیل (UNIFIL) نامیده می‌شوند گروهی نظامی حافظ صلح هستند که از سوی سازمان ملل متحد به این منطقه گسیل شده‌اند. این نیروها بر اساس تصمیم شورای امنیت سازمان ملل و صدور قطعنامه ۴۲۵ شورای امنیت و همچنین قطعنامه ۴۲۶ این سازمان که در مارس ۱۹۷۸ به تصویب رسید به این منطقه اعزام شده‌اند تا عقب نشینی اسرائیل از لبنان را تایید کرده، صلح و آشتی را به منطقه بازگردانند و به دولت لبنان کمک کند تا نفود خود را در منطقه افزایش دهد.

رزمندگان حزب الله به تلافی تهاجم هوایی هفته گذشته رژیم صهیونیستی به نیروهای این گروه در قنیطره درجولان سوریه، به خودروی نظامی این رژیم در منطقه مزارع اشغالی 'شبعا' در جنوب لبنان، حمله کردند.

حزب الله لبنان روز چهارشنبه اعلام کرد که مجموعه شهدای القنیطره وابسته به نیروهای 'مقاومت اسلامی'، در ساعت 11.25 روز چهارشنبه اقدام به شلیک به خودروی نظامی صهیونیست ها حامل تعدادی افسر و سرباز در مزارع اشغالی شبعا کردند که منجر به نابودی برخی از تجهیزات دشمن صهیونیستی و مرگ تعدادی از نظامیان آن شد.

منابع خبری تعداد صهیونیست های به هلاکت رسیده در این عملیات را 15 تا 17 نفر گزارش کرده اند.

درهمین حال  خبرگزاری ملی لبنان نیز اعلام کرد که نیروهای جنبش حزب الله لبنان در جریان عملیات امروز در مزارع شبعا، یک نظامی صهیونیست را به اسارت در آورده اند.

در تهاجم هوایی هفته پیش رژیم صهیونیستی به کاروان حزب الله در شهرک مرزی قنیطره در بلندی های جولان سوریه، 6 رزمنده حزب الله از جمله 'جهاد مغنیه' پسر 'عماد مغنیه' فرمانده شهید حزب الله و 'محمد عیسی' فرمانده میدانی نیروهای این گروه، شهید شدند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها