جلوه هایی از حمایت جهانی از شیخ علی سلمان

جلوه هایی از حمایت جهانی از شیخ علی سلمان
پنج‌شنبه 9 بهمن 1393 - 22:46

شماری از شخصیت های جهان اسلام، ضمن اعلام حمایت از انقلاب مسالمت جویانه مردم بحرین، آزادی شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق را خواستار شدند.

شیخ "حسن الجنابی" از علمای الازهرِ مصر، در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم در قاهره اظهار داشت: آن چه در انقلاب بحرین دیدم، شگفت آور است. علما، در کنار مردم در تظاهرات شرکت می کنند و بر روی پلاکارهای تظاهرکنندگان سخنانی نیکو نوشته شده است.

وی افزود: معترضان بحرینی سلاح حمل نمی کنند، کسی را نمی زنند و کسی را نمی کشند. آن ها فقط برای احقاق حقوق خود، انقلابی مسالمت آمیز به پا کرده اند. آیا نباید صدای چنین کسانی شنیده شود؟

"اسماعیل الانصاری" رئیس سازمان حقوق بشر مصر نیز گفت: رژیم های حاکم باید به انقلاب ها توجه کنند، زیرا این انقلاب ها، نتیجۀ عملکردِ اشتباهِ آن هاست. تا وقتی که رژیم های حاکم، در حق ملت های خود مرتکب اشتباه نشوند، ملت ها به خیابان ها نمی ریزند.

"محمد الخزاعی" رئیس شورای استانداری نجف اشرف نیز با تاکید بر این که انقلاب بحرین، همچنان ادامه دارد، آزادی شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق را خواستار شد و گفت: شیخ سلمان، صدای مظلومیت و حق طلبیِ ملتی است که زیر چکمه طاغوت و پادشاهی بحرین، لگدکوب شده است.

"حسن جعفری" رئیس حزب رفاه ملی افغانستان نیز به خبرنگار شبکه العالم گفت: ملت افغانستان و حزب رفاه ملی، حمایت خود را از ملت بحرین اعلام می کند.

وی تاکید کرد: ما صدای مظلومیت ملت بحرین را شنیدیم و از مطالبات آن ها حمایت و پشتیبانی می کنیم.

جعفری خاطر نشان کرد: نه تنها ملت افغانستان، بلکه همه آزادی خواهان ِ جهان، مطالبات ملت بحرین را تایید می کنند.

26

پربیننده ترین خبرها