جعفری: با مخالفان اختلافی نداشتیم

جعفری: با مخالفان اختلافی نداشتیم
پنج‌شنبه 9 بهمن 1393 - 23:05

نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل که به عنوان رئیس هیأت اعزامی این کشور در نشست مسکو شرکت دارد، تأکید کرد که نمایندگان دولت سوریه اختلافی با مخالفان نداشتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، "بشار جعفری" در کنفرانس خبری در مسکو گفت: برخی مخالفان از مذاکره با دولت سوریه امتناع می کردند و شروط غیرممکنی را ارائه می دادند ولی سرانجام با درخواست دولت روسیه برای مشارکت در نشست مسکو موافقت کردند و با هیأت دولت سوریه سر یک میز نشستند و نشست‌هایی که برگزار شد، نشست های اولیه بین دولت و مخالفان بود .
جعفری  خاطرنشان کرد: طبیعی است که نشست مسکو نتایج ملموسی نداشته باشد زیرا این نشست یک نشست مقدماتی و مشورتی بود .
جعفری اظهار داشت:  هیأت دولت سوریه با خواسته میانجی‌های روس درباره صادر کردن بیانیه‌ای پایانی موافقت کرد و اکثر مخالفان نیز با صدور چنین بیانیه ای موافقت کردند .
جعفری اعلام کرد : برخی مخالفان در آخرین لحظات نشست مسکو با صادر کردن بیانیه پایانی به علل واهی مخالفت کردند که این امر باعث تعجب میانجی‌های روس شد .
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: نمایندگان دولت سوریه در طول جلسات هیچ دیدگاه یکسان و واحدی از مخالفان مشاهده نکرد و هر مساله ای که توسط برخی از مخالفان پذیرفته می شد ، توسط برخی دیگر از مخالفان ردّ می شد .
جعفری اظهار داشت: خبر اختلاف نمایندگان دولت سوریه با مخالفان صحت ندارد بلکه این مخالفان بودند که با همدیگر اختلاف داشتند .
جعفری تأکید کرد: ما با مسؤولان روس درباره تداوم رایزنی ها برای برگزاری نشستی دیگر توافق کردیم که زمان این نشست متعاقباً اعلام خواهد شد .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها