عملیات ارتش سوریه در دوما+ویدئو

جمعه 10 بهمن 1393 - 08:26

ارتش سوریه به عملیات نظامی خود در محورهای متعدد شهر دوما در ریف دمشق ادامه می دهد که بنا به باور کارشناسان، هدف این عملیات فرسوده کردن نیروهای گروه تروریستی زهران علوش قبل از شروع درگیری سرنوشت ساز نهایی با آنهاست.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم از سوریه، درگیریها و کشمکشها در ریف دمشق ادامه دارد به گونه ای که منابع رسمی از انهدام چندین مرکز تجمع عناصر مسلح به همراه تجهیزات و مهمات آنها در اطراف مناطق الدیریه، السندیانه، نزدیک شهرداری، اطراف مسجد جامع و پشت بیمارستان حلیمه در شهر دوما و نیز کشته و مجروح شدن شماری از تروریستها خبر دادند.

درگیریها درمناطق جغرافیایی اطراف شهر دوما شدت گرفته و به شهرک نزدیک البرج الطبی و اطراف شهرداری و امتداد موسسه عمران و نزدیک قهوه خانه السرایا کشیده شد. ارتش سوریه همچنین با گروه های مسلح در کشتزارهای الریحاج در شمال شرق دوما درگیر شده و خسارتهای فراوانی به آنها وارد کرد.

ترکی حسن کارشناس نظامی سوری در گفتگو با خبرنگار شبکه العالم تصریح کرد: زهران علوش اکنون از یک مساله به شدت نگران است و آن هم تاسیس تیپ الوفاء یا الغوطه به عنوان تدبیری مقدماتی برای جنگ آتی است. نیروهای سوری اعم از اینکه مواضع زهران علوش یا مواضع دیگری را در خارج و داخل دوما هدف قرار دهند، با اینکار در واقع نیروهای تروریستی را هدف قرار داده و آنها را فرسوده می کنند.

وی تاکید کرد که در انتظار درگیری سرنوشت ساز برای یکسره کردن جنگ در دوما است.

ارتش سوریه همچنین شماری از مقرهای عناصر مسلح در کشتزارهای مضایا در مرزهای لبنان در ریف غربی دمشق را هدف قرار داد. نیروهای ارتش همزمان به تعقیب عناصر مسلح در کوههای غرب زبدانی ادامه می دهد و چندین مرکز تجمع تروریستها همراه با اسلحه و مهمات آنها را منهدم کردند.

حسام زیدان خبرنگار العالم تصریح کرد که درگیریها در نقاط مختلف ریف دمشق ادامه دارد و این امر همزمان با شلیک خمپاره به محله های مختلف پایتخت از سوی عناصر مسلح است که می کوشند تا روحیه ضعیف نیروهای خود را بهبود بخشند.
1/29- TOK

پربیننده ترین خبرها