پشت پرده تخریب نیروهای داوطلب در عراق

پشت پرده تخریب نیروهای داوطلب در عراق
جمعه 10 بهمن 1393 - 21:31

با وجود دستاوردهای نیروهای داوطلب در کنار ارتش عراق در آزادسازی مناطق وسیعی از داعش، برخی تلاش می کنند این دستاوردها را ناچیز جلوه دهند.

خبرنگار شبکه العالم روز جمعه از عراق گزارش داد، در روزهای اخیر برخی گروهها تلاش کردند داوطلبان مردمی را به اقدامات طایفه ای و تفرقه انگیز متهم و نقش نیروهای ائتلاف آمریکایی ضد داعش را پررنگ کنند.
این درحالی است که نیروهای عراقی از جمله داوطلبان مردمی در حال پاکسازی مناطقی هستند که از دست داعش آزاد کرده اند، و بزرگ ترین مشکل آنها حجم عظیم مواد منفجره ای است که تروریست ها در هر چیزی حتی درختان و زیر سنگ ها کار گذاشته اند تا تلفات عراقی ها افزایش یافته و نتوانند پیشروی کنند.
به عقیده ناظران، این شایعه ها برای جلوگیری از بازگشت اهالی مناطق آزاد شده به منازلشان منتشر می شود؛ شایعه هایی مبنی بر اینکه داوطلبان خانه های اهل تسنن را تخریب می کنند؛ در حالی که حقیقت کاملا برعکس این است و هنگام آزادی مناطق جرف النصر افراد ناشناس جنایت مسجد مصعب بن عمیر را در دیالی مرتکب شدند.

هنگام آزادسازی ضلوعیه به دست داوطلبان مردمی و ارتش، افراد مسلح سه تن از علمای اهل تسنن را در بصره ترور کردند؛ و ترور سه تن از اهل تسنن در دیالی بعد از آزادسازی المقدادیه هم به دور از این طرح نبود؛ وگرنه داوطلبانی که از جنوب عراق آمده و در آزادی مناطق متعددی نقش داشته اند چگونه می توانند این کار را با انگیزه ای غیر از دفاع از منافع ملی انجام داده باشند.
ناظران معتقدند متهم کردن داوطلبان مردمی به این گونه اقدامات به هدف تفرقه افکنی صورت می گیرد تا آنها را از آزادسازی تکریت و موصل بازدارند؛ و هدف اصلی از این اقدامات این است که چشم امید همه به آمریکایی ها دوخته شود و نیروهای داخلی از فرایند شکست داعش حذف گردند.
همچنین هدف دیگر این شایعه ها، تحریک دولت و گرفتن امتیازهای سیاسی و طایفه ای است. البته کسانی که این نقشه ها را می کشند به صورت عمدی یا غیرعمدی در مورد خبری که تعدادی از سران قبایل در جلولا اعلام کردند، واکنشی نشان ندادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها