جذب 50هزارتروریست توسط ترکیه برای جنگ باسوریه

جذب 50هزارتروریست توسط ترکیه برای جنگ باسوریه
جمعه 1 اسفند 1393 - 13:00

العالم - نماینده حزب جمهوری خواه خلق در پارلمان ترکیه، فاش کرد :"طی سال های گذشته، 50 هزار تروریست، در چارچوب سیاست های خصمانۀ دولت حزب عدالت و توسعه ضد سوریه، به ترکیه آمده اند."

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "شاواک بایف" روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی که با حضور شماری از نمایندگان حزب جمهوری خواه خلق در پارلمان برگزار شد، گفت: در چهار سال گذشته، حدود 50 هزار تروریست که اکثر آن ها لیبیایی یا چچنی هستند، به عنوان بخشی از طرح دولت حزب عدالت و توسعه ضد سوریه، به ترکیه آورده شده اند.

وی افزود: اکنون سوال این است که این تروریست ها، کجا اقامت و نیازهای روزانه خود را از چه طریقی تامین می کنند، چه کسی به آن ها پول می دهد و چه تضمینی وجود دارد این افراد تهدیدی برای امنیت کشور نباشند.

بایف همچنین تاکید کرد که گروه تروریستی داعش، پس از شکست در کوبانی (عین العرب) در سوریه، با اطلاع سازمان اطلاعات و ارتش ترکیه، سلاح های سنگین و مهمات خود را به ترکیه منتقل کردند.

ترکیه اعتبارات آوارگان سوری را به داعش می دهد
وی ضمن ابراز شگفتی از بی مبالاتی دولت حزب عدالت و توسعه در حمایت از داعش و مسلح کردن این گروه تروریستی بین المللی و پناه دادن به عناصر آن و درمان زخمی هایشان گفت: دولت حزب عدالت و توسعه، اعتباراتی که برای پناه دادن به آوارگان سوری اختصاص داده شده است در اختیار تروریست های داعش قرار می دهد و جنایت هایی که در ترکیه مرتکب شده اند را بخشید و حتی تدابیری اتخاذ کرد تا زمینه پیوستنِ شهروندان ترکیه به سازمان های تروریستی فراهم شود و تسهیلات لازم را برای آنان در نظر گرفت.

نماینده حزب جمهوری خواه خلق سپس با انتقاد ازسازمان اطلاعات ترکیه تصریح کرد: این سازمان، از همه جزییات مربوط به "ارتش تاریک جهادی ها"، فعالیت های اعضای آن، تاریخ اقدام هایی که اعضای این گروه مرتکب شدند، برنامه ریزی هایشان برای اجرای جنایت های تروریستی و همچنین نوع سلاح هایی که با آن ها آموزش می بینند؛ باخبر است.

وی از کابینه حزب عدالت و توسعه خواست اگر برای امنیت شهروندان ترکیه ارزشی قایل است، قانونی تصویب کند که داعش را به عنوان سازمانی تروریستی بشناسد.

بایف با بیان این که منطقه خاورمیانه، گرفتار مرحله ای تاریک در این برهه از تاریخ شده است، خاطر نشان کرد: دولت حزب عدالت و توسعه، شخصا برای شکل گیری این دوره تاریک در منطقه نقشه کشید و یکی از مجریان آن بود.
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها