همکاری تروریست های هندی با داعش

همکاری تروریست های هندی با داعش
يکشنبه 3 اسفند 1393 - 15:13

با وجود تلاش های مداوم برای جلوگیری از پیوستن اتباع هند به داعش ، اتباع این کشور همچنان گروه گروه به عراق و سوریه می روند که این امر بحران این دو کشور را تشدید کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای امنیتی هند نیز در چند ماه گذشته تعدادی از شهروندان این کشور را به اتهام همکاری با گروه های تروریستی فعال در سوریه و عراق بازداشت کرده اند.
به نوشته روزنامه فرانسوی "لو فیگارو"  تعدادی از جوانان هندی که ناپدید شده بودند ، ناگهان سر از عراق و سوریه درآوردند که " شائیم تانکی " 22 ساله یکی از این جوانان است .

شائیم تا پیش از این هیچ سوء سابقه ای نداشت؛ وی مجرد است و دوستانش در هند اندک بودند.

شائیم در شهر کالیان در غرب هند زندگی می کرد و هیچ مدرک تحصیلی ندارد. وی تا قبل از خروج از هند در یک شرکت کار می کرد و روز 22 مه 2014 خانواده و مادر بیمارش را ترک کرد و همراه 3 دوستش به نام " عریب مجید ، فهد شیخ و امان تاندل " با هواپیما به امارات رفت و از آنجا راهی عراق شد و به داعش پیوست . 
"ایمن التمیمی" عضو مؤسسه تحقیقاتی خاورمیانه در آمریکا، در مصاحبه با روزنامه سعودی "الاقتصادیه" گفت : آمار دقیقی درباره تعداد تروریست های هندی در سوریه و عراق وجود ندارد ولی به احتمال قوی تعداد آنها بسیار کمتر از تروریست های عرب است .
از میان این 4 جوان هندی که به داعش پیوستند ،  فقط عریب به هند بازگشت.

عریب دانشجوی دانشکده مهندسی بود و روز 28 نوامبر 2014 به بمبئی برگردانده شد. عریب در آگوست 2014 در حمله داعش به فرودگاه رقه در شمال سوریه مجروح شد.
لوفیگارو نوشت: عریب پس از زخمی شدن به ترکیه منتقل شده بود و پدرش با کمک سرویس اطلاعاتی هند پسرش را از دولت ترکیه تحویل گرفت و سرویس اطلاعاتی هم اکنون درباره نحوه اقناع عریب و دوستانش برای پیوستن به داعش و حامیان مالی آنها تحقیق می کند و گفته می شود که 2 دانشجوی هندی اهل شهر چِنای در جنوب هند نیز در سوریه به دست تروریست ها آموزش دیده اند .
آجای سانی ( Ajai Sahni  ) مدیر اجرایی انستیتوی مدیریت مناقشات نیز اعلام کرد: طبق اطلاعاتی که در دست داریم ؛ 7 تبعه هندی برای پیوستن به داعش به عراق و سوریه رفته اند و 12 هندی پیش از رفتن به این دو کشور دستگیر شده اند .
سانی افزود : گروه " انصار توحید در کشور هند " که در ایالت سرحد شمال غرب ( خیبر پختونخوا) پاکستان مستقر است ، جوانان را برای پیوستن به گروه های تروریستی تحریک می کند و بیانیه های خود را به سه زبان هندی ، اردو و تامیلی منتشر می کند.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها