شورای همکاری به دنبال نجات دیکتاتور یمن

شورای همکاری به دنبال نجات دیکتاتور یمن
سه شنبه 30 فروردين 1390 - 17:35

رييس اتحاديه دانشجويان يمني در سوريه با انتقاد از موضع کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس در قبال رويدادهاي يمن گفت: اين شورا به جاي حمايت از مردم يمن در تکاپو براي نجات علي عبدالله صالح رييس جمهور ديکتاتور اين کشور است.

معتز القرشی روز سه شنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تلاش می کنند برون رفتی برای رژیم یمن بیابند و احزاب "دیدار مشترک" یمنی که هیات هایی را به این کشورها اعزام کرده اند؛ نباید از موضع خود عقب نشینی کنند چون که آنها می دانند هر گونه عقب نشینی برای مردم الزام آور نخواهد بود و آنها میادین و خیابانها را ترک نمی کنند.

 

 وی افزود: رژیم یمن این روزها تلاش می کند از طریق وقت کشی، بر جوانان خواستار انقلاب و تغییر فشار وارد کند و شاهد هستیم که از گفتگو و ابتکارسخن می گوید ؛ اما در عین حال تظاهر کنندگان را در سراسر کشور قتل عام می کند.

 

 القرشی تاکید کرد: علی عبدالله صالح مردم یمن را تحریک می کند و می خواهد آنها را به جای برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز به استفاده از اسلحه وادار کند ؛ اما مردم این فرصت را از او گرفته اند و امروز شاهد نافرمانی مدنی در پایتخت و افزایش راهپیمایی ها هستیم.

 

 وی گفت: اطلاعات دقیقی درباره افزایش تعداد تظاهر کنندگان و کسانی که به جوانان انقلابی پیوسته اند داریم و این مساله منجر به افزایش فشارها بر رژیم خواهد شد.

 

 رییس اتحادیه دانشجویان یمنی در سوریه افزود: ملت یمن در دام علی عبدالله صالح مبنی بر آغاز جنگ داخلی و تجزیه کشور نخواهد افتاد.

پربیننده ترین خبرها