منع دختر فعال بحرینی از ملاقات با خانواده خود

منع دختر فعال بحرینی از ملاقات با خانواده خود
پنج‌شنبه 7 اسفند 1393 - 18:06

خانواده دختری به نام "جلیله شبر" اهل منطقه السهله در غرب منامه پایتخت بحرین نگران سلامت فرزند زندانی خود هستند زیرا مسؤولان زندان از 2 هفته پیش به آنها اجازه ملاقات نمی دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالمف خانواده جلیله اعلام کردند که این دختر روز 10 فوریه 2015 بازداشت شد و از آن روز تاکنون به نهادهای قضایی مختلف برای گرفتن اجازه ملاقات مراجعه کرده اند ولی مسؤولان به بهانه های مختلف درخواست آنها را رد کرده اند و دادستانی نیز اعلام می کند که نمی تواند هیچ کاری در این زمینه انجام دهد.
جلیله روزهای 11 و 18 فوریه برای بازجوئی به دفتر دادستانی منتقل شد ولی در هیچ یک از این روزها به وکیلش اجازه داده نشد که در جلسات بازجوئی حضور داشته باشد و در آخرین بازجوئی مدت بازداشت وی به مدت 10 روز دیگر تمدید شد . 
گزارش ها حاکی از بدرفتاری بازجویان با جلیله است که همین امر باعث نگرانی خانواده اش شده است .
اداره آزادی ها و حقوق بشر جمعیت وفاق بحرین نیز اعلام کرد : منع جلیله از ملاقات با خانواده و وکیل خود، نقض حقوق بشر است .
اداره آزادی ها و حقوق بشر خواستار تسریع در اجازه دادن به خانواده و وکیل جلیله برای ملاقات با این دختر 30 ساله شد و افزود : بحرین توافقنامه های بین المللی مربوط به حقوق زنان را امضاء کرده است ولی منع جلیله از ملاقات با خانواده و وکیلش نقض آشکار این توافقنامه ها است .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها