انتقال سفرای عربستان و قطر از صنعا به عدن !

انتقال سفرای عربستان و قطر از صنعا به عدن !
پنج‌شنبه 7 اسفند 1393 - 18:43

پس از فرار رئیس جمهور مستعفی یمن به عدن، سفرای قطر و عربستان فعالیت خود را نزد وی آغاز کردند !

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منبعی در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس اعلام کرد سفرای عربستان و قطر در یمن، از روز چهارشنبه فعالیتشان را در شهر عدن واقع در جنوب یمن را که رئیس جمهور مستعفی آن کشور پس از فرار از صنعا به آن پناه فرار کرده است، از سر گرفتند.
سایت خبری "ایلاف" به نقل از این منبع دیپلماتیک افزود: سایر سفرای کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز پس از آماده شدن دفاترشان در عدن، فعالیت شان را در این شهر از سر خواهند گرفت.
این منبع که از جمله همراهان "عبداللطیف بن راشد الزیانی" دبیر شورای همکاری خلیج فارس در سفر روز چهارشنبه اش به عدن بوده است، تأکید کرد: هدف کشورهای حاشیه خلیج فارس از انتقال سفارتخانه هایشان از صنعا به عدن، اعلام تأیید و حمایت از عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن و نشان دادن مخالفتشان با کنترل انصارالله بر صنعا است.
روزنامه "الشرق الأوسط" نیز به نقل از منابع یمنی تأکید کرد: هیأت های دیپلماتیک کشورهای حاشیه خلیج فارس متعهد به تقدیم مطلق کمک به عبدربه منصور هادی و به کشور یمن برای سپری کردن بحرانی کنونی شده است.

* تشکیل اتاق عملیات به فرماندهی رئیس جمهور مستعفی یمن

از سوی دیگر، عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن که استعفای خود را پس گرفته است، دستور تشکیل اتاق عملیات ویژه ای را تحت عنوان "اتاق عملیات 22 می" صادر کرده است که براساس آن، انجام هر گونه عملیات نظامی یا اقدامات یا تحرکات یا نقل و انتقال نیروها تحت فرمان او انجام شود.

منبع نزدیک به رئیس جمهور مستعفی یمن تأکید کرد: هدف از این اقدامات، بازسازی وضعیت داخلی و مهره چینی مجدد است.

پربیننده ترین خبرها