وزیر استرالیایی: داعش، ماجراجوییِ عاشقانه نیست!

وزیر استرالیایی: داعش، ماجراجوییِ عاشقانه نیست!
جمعه 8 اسفند 1393 - 22:03

وزیر خارجه استرالیا امروز جمعه نسبت به افزایش یافتن شمار زنان استرالیایی که به عراق و سوریه سفر کرده اند تا به عقد عناصر گروه تروریستی داعش درآیند، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش شبکه خبری العالم، جولی بیشاپ در یک گفتگوی مطبوعاتی به این زنان استرالیایی هشدار داد که مبادا تصور کنند که سفرشان برای پیوستن به داعش، یک ماجراجویی رمانتیک است.

وزیر خارجه استرالیا ابراز داشت: ما متاسفانه شاهد موجی از جوانان هستیم که به صحنه نبرد در سوریه و عراق می پیوندند و همراه با آن شمار دخترانی که در این امر شرکت می کنند، افزایش یافته است.

وی افزود: این وضع منطقی نیست و به همین دلیل، خانواده ها و دوستان باید به این دسته از جوانان را راهنمایی کرده و آنها را قبل از آنکه فرصت از دست برود، نجات دهند.

بیشاپ خاطرنشان کرد: دختری به نام امیره کروم قبل ازعید کریسمس خانه خود در سیدنی را ترک کرد و پس از آن، جنازه اش در سوریه یافته شد. این اقدام، هلاکت است نه شهادت. یک ضرر و زیان فاجعه آمیز و بی معنا است.

بیشاپ ادامه داد: بسیاری از زنان از طریق اینترنت فریب تروریستهای عراق و سوریه را خورده و رهسپار این دو کشور می شوند و در آنجا، با یک گروه وحشی روبرو می شوند که به طرز وحشتناکی با زنان برخورد می کند. داعش یک گروه تروریستی است که در ارتباط با زنان، پرونده ای سرشار از اقدامات وحشیانه دارد.

در همین راستا، جورج برنس نماینده پارلمان استرالیا در 24 ژانویه تاکید کرد: گروه تروریستی داعش همچنان در حال جذب شهروندان استرالیایی برای شرکت در نبردهای جاری در عراق و سوریه است.

گزارشهای مطبوعاتی حاکی است دستکم 110 استرالیایی برای قرار گرفتن در کنار گروه تروریستی داعش کشور خود را ترک کرده اند.

به گفته مقامات امنیتی استرالیا، در بین این افراد 30 تا 40 زن حضور دارند که در استرالیا از فعالیتهای داعش حمایت می کردند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها