آیا اردوغان در ریاض با السیسی دیدار می‌کند؟

آیا اردوغان در ریاض با السیسی دیدار می‌کند؟
جمعه 8 اسفند 1393 - 23:17

یک منبع دیپلماتیک ترکیه اعلام کرد که بین روسای جمهور ترکیه و مصر در ریاض دیدار دوجانبه‌ای نخواهند داشت و هریک به طور جداگانه با شاه عربستان ملاقات خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع دیپلماتیک در سفارت ترکیه تایید کرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و عبدالفتاح السیسی همتای مصری وی در عربستان سعودی با یکدیگر دیدار دوجانبه ای نخواهند داشت و فقط هریک به طور جداگانه با سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان سعودی دیدار خواهند کرد.

پایگاه خبری ایلاف که مورد حمایت مالی عربستان است، امروز جمعه به نقل از این منبع افزود: اردوغان روز شنبه به جده وارد خواهد شد و ابتدا به ادای مناسک عمره و زیارت مسجد نبوی خواهد رفت و عصر یکشنبه یا صبح دوشنبه برای دیدار با سلمان بن عبدالعزیز به ریاض عزیمت خواهد کرد و پس از پایان دیدار چند ساعته السیسی از پایتخت عربستان، به این شهر وارد خواهد شد.

برپایه این گزارش، مذاکرات جداگانه دو رئیس جمهور با سلمان و شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز ولیعهد سعودی روی مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی از جمله تقویت روابط، مبارزه با تروریسم، وضعیت یمن، بحران سوریه مساله فلسطین، برقراری امنیت و ثبات در منطقه و آمادگی برای کنفرانس آتی کشورهای عربی متمرکز خواهد بود.

پیش از این اخباری از احتمال دیدار روسای جمهوری مصر و ترکیه در ریاض منتشر شده بود. روابط مصر و ترکیه پس از اینکه آنکارا برکناری محمد مرسی رئیس جمهوری مصر را کودتای نظامی علیه رئیس جمهور منتخب و دموکرات دانست، بحرانی شد.

این درحالی است که مقامات مصر نیز آنکارا را به حمایت مالی از گروههای تروریستی و دخالت در امور داخلی خود متهم می کنند.

پربیننده ترین خبرها