درگفت وگو با العالم مطرح شد؛

هشدار انصارالله به گروه های ورشکسته سیاسی یمن

شنبه 9 اسفند 1393 - 19:31

صنعا(العالم)- عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن با هشدار درباره تلاش برای مشروعیت بخشیدن مجدد به عبدربه منصور هادی، رییس جمهوری مستعفی، بر لزوم تشکیل شورای ریاست جمهوری تاکید کرد.

"ضیف الله شامی" روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، به لجاجت و سرسختی برخی گروه های سیاسی شرکت کننده در نشست  امروز( شنبه) کنفرانس گفت وگوی ملی، برای مشروعیت بخشیدن مجدد به رییس جمهوری مستعفی یمن اشاره کرد و گفت: این گروه ها که مقبولیت سیاسی خود را از دست داده اند، در مسیر دستیابی به هرگونه توافق سنگ اندازی می کنند.

مخالفت با مشروعیت بخشیدن دوباره به منصور هادی

وی افزود: کنفرانس گفت وگوی ملی امروز مخالفت قاطع خود را با انتقال گفت وگوها و نیز نوع مشروعیتی که منصور هادی در صدصد برخورداری از آن است، اعلام کرد.

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن، به توافق های صورت گرفته بین همه ارکان سیاسی جامعه این کشور از جمله تشکیل شورای ملی اشاره و تصریح کرد که گروه های سیاسی لجباز پس از آن که فهمیدند این توافق به تحقق راه حل هایی منجر خواهد شد، به برگه عبدربه منصور هادی و مساله انتقال وی به عدن متوسل شدند.

بررسی تشکیل شورای ریاست جمهوری درکنفرانس گفتگوی ملی

وی تاکید کرد که اینک در جلسات گفت وگو، مساله تشکیل شورای ریاست جمهوری با ریاست جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل، با قاطعیت بررسی می شود و این گامی مثبت است که همه گروه های ملی گرا که متعهد به وطن و مخالف مزدوری برای خارج بوده و در صدد خیانت به کشور نیستند، آن را خواهند پذیرفت.

شکست خوردگان به دنبال الگوی لیبی دریمن 

"شامی" در پایان گفت: این گروه ها که در شمال شکست خورده اند، اینک تلاش می کنند کانون درگیری و تنش را به جنوب بکشند و الگوی لیبی را در یمن پیاده کنند اما باید بدانند که به شدت شکست خواهند خورد زیرا یمنی ها متحد هستند و می توانند امور خود را در هر شرایطی اداره کنند.

پربیننده ترین خبرها