سرکوب دموکراسی در بحرین با تجهیزات فرانسوی

سرکوب دموکراسی در بحرین با تجهیزات فرانسوی
يکشنبه 10 اسفند 1393 - 09:09

با وجود ادعای وزارت دفاع فرانسه مبنی بر تعلیق صدور تجهیزات سرکوب و مقابله با اعتراضات به منامه، بحرین همچنان گلوله های گاز اشک آور را از این کشور تامین می کند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت دفاع فرانسه به خاطر استفاده گسترده آل خلیفه از تجهیزات ضد شورش علیه مردم بحرین پس از آغاز انقلاب مردمی در فوریه 2011 صدور این نوع تجهیزات را به حال تعلیق در آورده بود.
با این حال، سایت بحرینی "منامه پست" به نقل از روزنامه "الوطن" در گزارشی تأکید کرد، رژیم آل خلیفه گلوله های گاز اشک آور را از طریق همپیمانان خود یعنی عربستان و امارات تأمین می کند؛ این کشورها نیز گلوله های گاز اشک آور را از فرانسه وارد می کنند.
شیوه دیگر برای صدور گاز اشک آور بر اساس قانون فرانسه از طریق مجوز صدور مواد منفجره است که گمرک آن را صادر نموده و نیازی به اعلام ندارد. 
سخنگوی وزارت دفاع فرانسه دراینباره می گوید: تجهیزات ضد شورش، به عنوان تجهیزات جنگی محسوب نمی شود لذا در چارچوب قوانین معمول وزارت دفاع قرار ندارد.
سازمان حقوق بشر بحرین با اعلام این که استفاده بی رویه از گلوله های گاز اشک آور از سال 2011 تا زمان حاضر باعث قتل ده ها نفر شده، جلوگیری از صدور گلوله های مزبور برای رژیم آل خلیفه و تحقیق فرانسه درباره استمرار استفاده رژیم بحرین از گلوله های ساخت شرکت "الستکس" برای سرکوب دموکراسی در بحرین را خواستار شد.

پربیننده ترین خبرها