احتمال بازداشت دوباره رییس مرکز حقوق بشر بحرین

احتمال بازداشت دوباره رییس مرکز حقوق بشر بحرین
يکشنبه 10 اسفند 1393 - 09:51

رییس مرکز حقوق بشر بحرین پس از دریافت احضاریه از سوی پلیس گفت هر لحظه ممکن است که از سوی مسوولان رژیم آل خلیفه بازداشت شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از منامه پست، "نبیل رجب" دریافت احضاریه از سوی مسوولان آل خلیفه را تلاشی جدید برای ساکت کردن صدای مخالفان در بحرین دانست.

وی در گفت وگو با شبکه خبری "روسیا الیوم" با بیان این که نمی داند درصورت رفتن به مرکز پلیس بازگشتی درکارخواهد بود یا خیر، افزود: این احضارها هزینه فعالیت در زمینه حقوق بشر است چرا که در گذشته نیز بارها بازداشت شده و مورد محاکمه قرار گرفته و ممنوع السفر شده است.

این فعال حقوقی بحرینی خاطرنشان کرد، این گونه اقدامات رژیم آل خلیفه در راستای سیاست محدودیت های امنیتی و قضایی است که از پنج سال پیش علیه وی اعمال می شود.

نبیل رجب با انتقاد از سکوت جامعه بین الملل درقبال جنایت ها و اقدامات رژیم حاکم آل خلیفه ضد ملت بحرین و نیز سیاست سرکوب مخالفان که خواهان حقوق مشروع خود ا ز جمله آزادی و دموکراسی هستند؛ تاکید کرد که دولت آل خلیفه به تلاش های خود برای به حاشیه راندن مردم بحرین و اصرار به ادامه سیاست اعطای تابعیت به خارجی ها و اخراج آنان و سلب تابعیت مردم ادامه می دهد.

رییس مرکز حقوق بشر بحرین، در باره پیامدهای این سیاست ها و تاثیر آن بر تشدید بحران سیاسی در بحرین هشدار داد.

این فعال بحرینی گفت: دولت بحرین درصدد است تا انواع فعالیت های سیاسی را متوقف و صدای مخالفان و جمعیت های حقوق بشری و سیاسی مانند جمعیت الوفاق را ساکت کند و دراین زمینه از حمایت و همکاری دولت سعودی برخوردار است و دولت انگلیس نیز به آن چراغ سبز نشان داده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها