تلاش انگلیس برای توجیه افراطی‌گری اتباع خود

تلاش انگلیس برای توجیه افراطی‌گری اتباع خود
يکشنبه 10 اسفند 1393 - 13:42

پس از افشای هویت واقعی یک تروریست انگلیسی، رئیس سابق MI6 برای توجیه افراطی‌گری برخی اتباع این کشور ادعا کرد، دین اسلام نمی تواند خودش را طبق معیارهای قرن فعلی، به‌روز کند !!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "جان ساورز" درباره دلیل گرایش برخی افراد به افراطی گری، مدعی شد که دو دلیل باعث این امر می شود؛ نخست اینکه مسلمانان کمتر در جامعه انگلیس ادغام می شوند و برخی عوامل اجتماعی و اقتصادی نیز به این مسأله مربوط می شود.
وی در ادامه این ادعاهایش به رادیو "بی بی سی" گفت: دلیل دوم دین اسلام است که نمی تواند خودش را به روز کند، تا با ارزشها و معیارهای جامعه قرن 21 همخوانی داشته باشد.
ساورز ادامه داد: به همین دلیل، چالش سیاسی بزرگی وجود دارد که فقط سران کشورهای اسلامی می توانند به آن بپردازند و غرب نمی تواند آن را تحمیل کند.
این مصاحبه پس از افشای هویت یک تروریست تبعه انگلیس به نام "محمد اموازی" انجام شده است، که تا پیش از این با نام "جان" شناخته می شد.
اموازی تا 6 سالگی در کویت بود، و پس از آن دوران مدرسه و دانشگاه خود را در انگلیس سپری کرد؛ وی پس از انتشار فیلمهایی از سربریدن گروگانهای غربی داعش اکنون به یکی از سرشناس ترین تروریستهای بین المللی تبدیل شده است.
سازمان حقوقی "کیج"، فشارها و اقدامات سرویسهای امنیتی انگلیس را مهمترین دلیل گرایش اموازی به تروریسم عنوان کرده است.
بر اساس گزارش این سازمان، اموازی قصد داشت سال 2010 برای تشکیل خانواده به کشورش کویت بازگردد، ولی در انگلیس بازداشت شد و به شدت تحت فشار قرار گرفت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها