پشت پرده ترور خبرنگار مخالف روسیه

پشت پرده ترور خبرنگار مخالف روسیه
يکشنبه 10 اسفند 1393 - 21:02

مسكو(العالم)- پژوهشگر دانشگاه روابط بین الملل مسکو، ترور بوریس نیمتسف خبرنگار مخالف مسکو را تلاش دشمنان روسیه برای مخدوش جلوه دادن چهره این کشور برشمرد.

"یوری زینین" روز یکشنبه به شبکه خبری العالم گفت: نیمتسف با سران جدید اوکراین روابط تنگاتنگی داشت، وی همچنین مخالف سیاست های مسکو در مورد "کی یف" بود.
زینین خواستار انجام تحقیق سریع در مورد این جنایت به منظور برملا شدن نقاط مبهم موجود در آن شد.
وی اظهار داشت : این اقدام یک توطئه نیست اما یک کار زشت به شمار می آید، زیرا در روسیه هر کسی می تواند بی هیچ ترسی نقطه نظرات خود را بیان کند و به همین دلیل این ترور به سود دولت کنونی روسیه نیست و همانگونه که پوتین رییس جمهور تصریح کرد این ترور نشانه های یک اقدام تحریک آمیز علیه روسیه را با خود به همراه دارد و هر چه سریع تر قاتلان بوریس باید مجازات شوند.
وی در مورد هیاهوی گسترده رسانه های غرب علیه روسیه به دنبال ترور بوریس گفت: این امر در روسیه ما را نگران می کند. ما بیم آن داریم که در خارج از روسیه از این امر بر علیه کشورمان سوء استفاده شود. به همین دلیل در حال حاضر انجام تحقیق سریع ، برنامه ریزی شده و حرفه ای  در خصوص این جنایت مهم ترین نیاز بشمار می رود.
در همین راستا مقامات روسیه روز یکشنبه به مخالفان اجازه دادند تا با برگزاری تظاهرات در مسکو مراتب خشم و نارضایتی خود را از ترور بوریس نشان دهند.

بوریس  شنبه شب به ضرب گلوله به قتل رسید.
تحلیل گران روس می گویند این ترور با دقت انجام گرفته است .
بوریس به دلیل حمایت از مجله فرانسوی شارلی ابدو و مخالفت با سیاستهای پوتین رییس جمهور روسیه، به شهرت رسیده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها