خبرنگار العالم در سوریه گزارش داد:

آزادسازی ده‌ها روستا در سوریه از دست تروریستها

دوشنبه 11 اسفند 1393 - 11:06

ارتش سوریه در نبرد با تروریست ها، دستاوردهای راهبردی جدیدی کسب کرد و توانست ده ها روستا را در ریف الحسکه در شمال شرق سوریه، از وجود تروریست ها پاکسازی کند.

"حسام زیدان" خبرنگار شبکه العالم از سوریه گزارش داد، ارتش به طور پیاپی در حال کسب پیروزی های متعدد در شمال و جنوب کشور است.

در مناطق جنوبی سوریه ارتش توانست با اجرای عملیات موفقیت آمیز در مثلث ریف های "دمشق و درعا و القنیطره" شهرک های هبریه و حمریت و خربات سلطان در ریف دمشق، و تل اقرین و تل فاطمه در ریف درعا را از دست تروریست های مسلح آزاد کند.
همچنین نیروهای ارتش سوریه در آستانه ورود به شهرک فرناسج و آزادسازی آن هستند. سایر محورها نیز شاهد درگیری های بسیار شدیدی است.

ارتش همچنین با اجرای عملیاتی تپه های تل اَقرین و تپه های فاطمه در ریف درعا را از اشغال تروریست های تکفیری آزاد کرد.
آزادی بیش از 33 روستا
نیروهای ارتش سوریه بسیار سریع در حال پیشروی هستند به طوری که بیش از 33 روستا و مرزعه در منطقه شمال حومه حسکه توسط ارتش سوریه آزاد شد.
خبرنگار العالم افزود: رسانه های سوریه از به هلاکت رسیدن تعدادی از تروریست های داعش و منهدم شدن تجهیزات و خودروهای این گروه تروریستی در روستاهای ابیض و الداودیه و منطقه الملبیه خبر دادند.
همزمان نیروهای کرد و داوطلبان مردمی عشایر و آشوریان در شرق این استان پیشروی کردند به طوری که در منطقه تلحیس درگیری ها ادامه یافت و به منطقه تلبراک کشیده شد. همچنین حملات داعش در اطراف شهر تلتمر که سعی در اشغال آن دارد، توسط این نیروها خنثی شد.

حمله تروریستها به منطقه آشوریان و مسیحیان
تروریست ها یکشنبه گذشته به منطقه وادی نهر الخابور، که منطقه آشوریان و مسیحیان در ریف غربی الحسکه است، حمله کردند که باعث شد بیش از هزار خانواده از این مناطق به سمت شهرهای القامشلی و الحسکه مهاجرت کنند.

"تامر صقر" روزنامه نگار سوری به خبرنگار العالم تأکید کرد که اکنون می توان گفت نیروهای ارتش سوریه توانسته اند خطوط امدادرسانی به تروریستها را قطع و حومه درعا را از حومه قنیطره جدا کنند؛ درنتیجه پس از این دو عملیات جداگانه به سوی این دو منطقه آغاز خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها