ورود هواپیمای کمک های دارویی ایران به صنعا

دوشنبه 11 اسفند 1393 - 22:19

صنعا (العالم) – نخستین هواپیمای حامل کمک های دارویی ایران یک روز پس از امضای توافق دو جانبه در زمینه همکاری هوایی میان مقام های ایرانی - یمنی وارد صنعا شد.

"صالح الصماد" رییس شورای سیاسی "جنبش انصار الله" به شبکه خبری العالم گفت: سال ها قبل روابط مستحکم و قوی میان یمن و ایران برقرار بود؛ اما افتادن یمن به دامن برخی از قدرت های منطقه ای باعث قطع روابط با جمهوری اسلامی ایران شد که به این شکل یمن بسیاری از طرح هایی که قرار بود توسط ایران انجام شود را از دست داد. 

وی همچنین فرود هواپیمای ایرانی در فرودگاه صنعا را عامل افزایش پرواز هواپیماهای دو کشور برشمرد که بر اساس توافق انجام شده هر هفته باید دو پرواز انجام شود.

"مرتضی عابدینی" کاردار ایران در یمن نیز به العالم گفت: زمینه های همکاری میان طرف ایرانی و یمنی در سطوح اقتصادی و فرهنگی باز و رابطه دو جانبه میان صنعا - تهران خوب است؛ اما برخی از طرف ها مانع از این ارتباط می شدند.       

وی افزود: حتی در سخت ترین شرایط روابط میان دو ملت ادامه داشت و اکنون بیشتر شده است که در پرواز هواپیمای حامل کمک های پزشکی برای مردم یمن این همکاری ها تجلی یافت.   

ارسال کمکهای دارویی ایران به یمن  با یک فروند هواپیمای باری با استقبال هلال احمر یمن مواجه شد.

"رسلی الحماطی" مدیر عامل هلال احمر یمن نیز در گفت و گو با العالم تاکید کرد: همکاری جمعیت هلال احمر یمن با هلال احمر ایران در هیچ زمانی قطع نشد و هلال احمر ایران در ماه های گذشته نیز کمک های زیادی برای یمن ارسال کرد.

"خالد الشایف" مدیر کل فرودگاه بین المللی یمن هم گفت: توافقنامه میان ایران و یمن شامل تبادل تجربه در زمینه حمل ونقل هوایی، مدیریت فرودگاهی و حمایت ایران از یمن در زمینه تبادل تجربه و پرواز هواپیما میان صنعا - تهران است. 
tt-2-10:30

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها