ائتلاف ضد داعش، به داعش حمله نمی کند !

ائتلاف ضد داعش، به داعش حمله نمی کند !
سه شنبه 12 اسفند 1393 - 19:35

عضو کمیسیون امنیت در مجلس عراق فاش کرد که از آغاز عملیات "آزادسازی استان صلاح الدین" ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا، تاکنون حتی یک حمله هم به داعش نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "قاسم الاعرجی" روز سه شنبه اعلام کرد: در نخستین روز از عملیات ضد داعش، نیروهای عراقی به موفقیت های چشم گیری دست یافتند.

وی افزود: نکتۀ مهم در این عملیات، پشتیبانی عشایر صلاح الدین (سنی ها) از نیروهای عراقی و نیروهای داوطلب مردمی بود.

الاعرجی تاکید کرد: بیش از 420 داوطلب ار عشایر البوعیسی به نیروهای عراقی پیوستند و در مبارزه با داعش شرکت کردند تا مناطقِ اشغالی خود را از چنگ داعش آزاد سازند.

این عضو کمیسیون پارلمانی امنیت در مجلس عراق در ادامه تصریح کرد: نقش ائتلاف بین المللی در این عملیات بسیار منفی بود؛ و این ائتلاف هیچ حملۀ هوایی در داخل استان صلاح الدین نداشت.

کمیسیون امنیتی استان صلاح الدین، روز سه شنبه اعلام کرد که نیروهای عراقی، توانستند شهر تکریت را از سه محور محاصره کنند و در حال حاضر، پیشروی به مرکز شهر ادامه دارد.

"حیدر العبادی" فرمانده کل نیروهای مسلح و نخست وزیر عراق، یکشنبه گذشته دستور آغاز عملیات پاکسازیِ کامل استان صلاح الدین از چنگ داعش را صادر کرد؛ و در پی آن، نیروهای عراقی با پشتیبانی نیروهای داوطلب مردمی و عشایر، در پیشرفتی چشم گیر در چندین محور، به شهر تکریت نزدیک شدند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها