تلاش عبدربه برای قیمومیت شورای همکاری بر یمن

تلاش عبدربه برای قیمومیت شورای همکاری بر یمن
چهارشنبه 13 اسفند 1393 - 11:30

العالم - رئیس جمهوری مستعفی یمن خواهان انتقال مذاکرات احزاب و جریان های سیاسی این کشور به مقر شورای همکاری خلیج فارس در عربستان سعودی شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبد ربه  منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی یمن خواهان انتقال مذاکرات جاری بین احزاب و جریان های سیاسی یمنی زیر نظر سازمان ملل متحد به مقر شورای همکاری خلیج فارس در شهر ریاض شد.

وی همچنین خواستار برگزاری مذاکرات زیر نظر شورای همکاری خلیج فارس شد.

براساس اعلام شبکه روسیا الیوم، هادی از سرگیری مذاکرات و انتقال آن از شهر صنعا پایتخت یمن به ریاض را بر اساس تصمیم شورای امنیت دانست و گفت: با توجه به اینکه شهرهای عدن و تعز مورد قبول نیست؛ لذا خواهان برگزاری مذاکرات در مقر شورای همکاریهای خلیج فارس در ریاض هستم.

رئیس جمهوری مستعفی یمن افزود: به رسمیت شناختن مشروعیت؛ مستلزم تلاش مثبت در کنار همه گروههای سیاسی است.

برپایه این گزارش، عبدربه منصور هادی همچنین خواهان رفع حصر بحاح نخست وزیر مستعفی و آزادی سایر وزرا و سیاستمداران یمنی شد و گفت: سفرا باید مستقیما درعدن پایتخت اقتصادی یمن فعالیت کنند.

جمال بن عمر نماینده سازمان ملل در امور یمن روز دوشنبه با عبدربه منصور هادی و نمایندگان حزب الاصلاح، گروه الناصری و حزب سوسیالیست یمن برای بررسی راههای برون رفت از این بحران ملاقات کرد و مذاکره را تنها راه حل دانست.

بن عمر گفت: بحث درباره امکان انتقال محل مذاکرات به خارج از صنعا پایتخت یمن بود زیرا هادی معتقد است که پایتخت یمن اشغال شده است.

عبدربه منصور هادی در 25 فوریه با عبداللطیف الزیانی دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در حضور سفرای کشورهای این شورا در عدن دیدار کرد که این مساله بیانگر حمایت  کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از عبدربه منصور و امکان بازگشایی سفارت این کشورها در عدن است. کشورهای شورای همکاری سفارت خود در صنعا را در چند هفته گذشته به دلیل کنترل نیروهای مردمی تحت رهبری جنبش انصار الله بر این شهر بستند.

در همین حال، منابع قبیله ای یمن از حملات گروه مسلح انصار الشریعه وابسته به القاعده به اعضای جنبش انصار الله و کشتن 12 نفر از آنها در استان البیضا در مرکز یمن خبر دادند.

این منابع افزودند: در پی حملات، درگیری بین دو طرف روی داد .

پربیننده ترین خبرها