فعالیتهای کمیته انقلابی در یمن + فیلم

چهارشنبه 13 اسفند 1393 - 22:46

صنعا - العالم - کمیته انقلابی طلایع در یمن، تسریع روند مذاکرات میان طرف های سیاسی مختلف در این کشور را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از یمن، این کمیته به اقدامات میدانی خود ادامه می دهد و با کمک دولت یمن به بازسازی خیابان ها و بازگشایی پل ها و راههای مسدود پرداخته است و کمیته طلایع با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی به مسایل مهم کشور از جمله ضرورت تسریع در نهایی کردن مذاکرات و نیز بررسی پیامدهای دخالت خارجی در امور یمن می پردازد.
"صادق ابوشوارب" رئیس کمیته طلایع یمن چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار العالم گفت: مهمترین مسایلی که در امروز در کنفرانس مطبوعاتی مطرح شد دعوت برای ایجاد ائتلاف ملی همه جانبه به منظور دفاع از کرامت ملت یمن و انقلاب مردمی آن از دخالت های خارجی به سرکردگی آل سعود بود.
بر اساس این گزارش، جنبش انصارالله و حزب کنگره مردمی یمن درخواست عبدربه منصور هادی برای انتقال مذاکرات به مقر شورای همکاری در ریاض رد کردند و او با حمایت کشورهای حوزه خلیج فارس به حضور خود در عدن ادامه می دهد؛ در چنین شرایطی ناظران ایجاد یک راه حل برای برون رفت از بحران کنونی را ضرورتی غیرقابل انکار می دانند.
"توفیق الحمیری" عضو کمیته عالی انقلاب یمن نیز در گفت وگو با خبرنگار العالم گفت: فقط سه حزب مخالف اعلامیه قانون اساسی هستند و تمامی احزاب سیاسی با این اعلامیه موافقت کرده اند و در حال حاضر همه در حال بررسی ساختار شورای ریاستی هستند.
"جمال بن عمر" فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در یمن نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن تاکید بر پیشرفت قابل ملاحظه میان نیروهای سیاسی، برخی طرف ها را به تلاش برای شکست مذاکرات متهم کرد.
"عبدالرزاق الموید" مدیر امنیتی صنعا (پایتخت یمن) نیز در گفت وگو با خبرنگار العالم درباره اوضاع امنیتی صنعا گفت: موانع اطراف سفارت خانه ها و ساختمان ریاست جمهوری و تعدادی از وزارت خانه ها برداشته شده است.
 

پربیننده ترین خبرها