پس از موصل؛

داعش آثار باستانی تدمر را هم تخریب می‌کند؟

داعش آثار باستانی تدمر را هم تخریب می‌کند؟
پنج‌شنبه 14 اسفند 1393 - 10:42

کارشناسان و دست‌اندرکاران آثار تاریخی و باستانی بیم آن دارند که با رهسپار شدن گروهک تروریستی داعش به شهر تاریخی تدمر در سوریه، آثار باستانی این شهر هم به سرنوشت موصل دچار شود.

به گزارش شبکه خبری العالم، این شهر در منطقه بادیه حمص در مرکز سوریه و در نزدیکی شهرهای الرقه و دیرالزور واقع شده است. به دنبال کشتار آثار تاریخی مربوط به دوره آشوری ها در موزه نینوا در موصل واقع در شمال عراق توسط عناصر داعشی، مناطق یاد شده هم اکنون تحت سلطه نیروهای مخالف سوریه قرار دارند.

تدمر یکی از شهرهای تاریخی جهانی است که از شهرت و جایگاه خاصی برخوردار است. نام این شهر در نسخه های خطی دوران بابلی ها در سرزمین ماری سوه در ساحل رودخانه فرات مشاهده شده است که به زبان معموری به معنی "سرزمین مقاومت کنندگان" و به زبان آرامی قدیمی سوریه به معنی " سرزمین شکست ناپذیر" است.

آثار تدمر در مساحت گسترده ای واقع شده اند و از خیابانهای ممتد تشکیل یافته است که پیرامون آن را ستونها، دروازه ها، معبدها، سکوهای تئاتر، مغازه ها، قلعه ها، واحدهای مسکونی، کاخها، انبارها، قبرستانها و قلعه تاریخی فراگرفته است. همچنین در موزه بزرگ تدمر، آثار باستانی شهر از جمله مجسمه ها و نسخه های خطی و نقش و نگارها نگهداری می شود.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها