تایمز: شکست داعش، پیروزی اهل‌سنت است

تایمز: شکست داعش، پیروزی اهل‌سنت است
پنج‌شنبه 14 اسفند 1393 - 11:52

یک روزنامه انگلیسی نوشت: اهل سنت عراق باید در کنند که شکست گروه داعش، برای آنان یک پیروزی به حساب می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی تایمز در سرمقاله خود به بررسی اوضاع امنیتی کنونی عراق و مبارزه ارتش و نیروهای داوطلب مردمی این کشور علیه گروه تروریستی داعش پرداخت و نوشت: اهل سنت عراق باید بداند که شکست گروه تروریستی داعش یک پیروزی برای آنها به حساب می آید.

این روزنامه نوشت: "وقتی گروه داعش بر دو شهر مهم موصل و تکریت در تابستان گذشته تسلط یافت، این پیروزی گروه داعش تا حد زیادی با حمایت قبایل سنی در منطقه حاصل شد".

تایمز با اشاره به مبارزه اهل سنت در سالهای 2007 و 2008 میلادی با گروه القاعده ادامه داد: در آن زمان، اهل سنت برای مقابله با حملات روز افزون القاعده در مقابل کسب برخی مزیت‌ها و حمایت‌ها تشویق شدند و این تفاهم برهه‌ای از آرامش نسبی را به همراه آورد.

این روزنامه افزود: "اوضاع در سوریه باعث گشوده شدن مرزهای عراق به روی عناصر مسلح سنی شد که به آنها به گونه‌ای نگاه می‌شد که خطرشان کمتر از دولت مرکزی تحت کنترل شیعیان نیست".

روزنامه تایمز افزود: یک نیروی 30 هزار نفری در راه بازپس گیری تکریت از گروه داعش است و به باز پس‌گیری تکریت اینگونه نگاه می‌شود که مقدمه‌ای برای باز پس گیری شهر موصل به عنوان دومین شهر بزرگ عراق است.

این روزنامه عملیات برای آزاد سازی شهر تکریت را لحظه‌ای سرنوشت ساز توصیف و خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق در تلاش برای دادن این اطمینان به اهل سنت در مناطق تحت کنترل عناصر مسلح است که اگر سلاح خود را به زمین بگذارند، آزار و اذیتی نخواهند شد.

روزنامه تایمز در پایان آورده است: پیروزی‌ها ادامه نخواهد یافت، مگر اینکه شرایط پیرامونی تغییر کند و اگر عراق به هرج و مرج طائفه‌ای باز گردد، این امر باعث بازگشت تروریسم شده و ممکن است به تجزیه عراق منجر شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها