آزادسازی مناطق جنوب حسکه سوریه

پنج‌شنبه 14 اسفند 1393 - 13:50

دمشق ( العالم ) – ارتش سوریه پس از پاکسازی بیش از 30 روستا و مزرعه از لوث گروهک تروریستی داعش در جنوب شهرحسکه عملیات نظامی خود در جبهه شمالی حومه این شهر را گسترش داد.

به گزارش شبکه خبری العالم، نیروهای ارتش توانستند حمله عناصر داعش از سه محور در جنوب حسکه را سد کنند.
ارتش سوریه پس از تسلط یافتن بر این 30 روستا و مزرعه با کمک نیروهای دفاع ملی و عشایر بطور کامل جاده های راهبردی مواصلاتی میان ناحیه تپه براک و جاده بین المللی حسکه قامشلی را در اختیار گرفت.
یکی از نیروهای عشایر امروز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار العالم ابراز داشت : ما از اهالی روستای سباط و جزو عشایر هستیم. امروز آمدیم و این روستا را آزاد کردیم . 
به گفته منابع نظامی، عناصر داعش حمله شکست خورده ای را علیه مواضع ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی در جنوب شهر الحسکه ترتیب دادند تا از شدت فشار وارده بر تروریستهای محاصره شده در بخش شمالی بکاهند.
ارتش سوریه حمله تروریستها از سه محور از سمت ابیض و المیلبیه و روستای داودیه دفع کردند و درگیری های شدیدی میان دو طرف جریان یافت که چند ساعت به طول انجامید و منجر به کشته شدن 18 تن از عناصر داعش و زخمی شدن شماری از آنها شد. عناصر باقیمانده نیز به سمت الشدادی پایگاه داعش در سمت جنوب شهر گریختند. 
یکی از جنگجویان عشایر در گفتگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت : ما مردم عشایر با همت و قدرت ارتش سوریه متحد هستیم و به امید خدا این سرزمین را از تروریستهای مسلح پاک خواهیم کرد.
ارتش سوریه با تسلط یافتن بر محورهای یاد شده توانست تمامی راههای کمک رسانی گروهک تروریستی داعش را قطع کند و کمربند امنیتی دو شهر قامشلی و الحسکه را تحکیم بخشد و خطر داعش را از منطقه دور نگه دارد.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها