فرمانده نیروهای امنیتی عدن از دستور "هادی" سرپیچی کرد

فرمانده نیروهای امنیتی عدن از دستور
پنج‌شنبه 14 اسفند 1393 - 14:13

فرمانده نیروهای ویژه امنیتی شهر عدن، دستور عبدربه هادی منصور رئیس جمهور مستعفی یمن برای برکناری خودش را نپذیرفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرتیپ عبدالحافظ السقاف فرمانده نیروهای ویژه امنیتی در شهر عدن دستور عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن برای برکناری خود از فرماندهی این نیروها و جانشینی سرهنگ ستاد جواس ثابت را که گفته شده است مسئول مستقیم به شهادت رساندن حسین الحوثی بنیانگذار جنبش انصار الله در 10 سال پیش بود، نپذیرفت.

این درحالی است که شهر عدن در سایه نگرانی از درگیری بین شبه نظامیان طرفدار هادی و نیروهای امنیتی شاهد بحران امنیتی است.

منابع امنیتی به روزنامه الحیات گفتند: سرتیپ السقاف دستور هادی را رد کرد و توجیه ناپذیر دانست و دستور داد که نیروهایش را در اطراف پادگان اصلی برای مقابله با هرگونه حمله شبه نظامیان طرفدار هادی برای مجبور کردن او جهت تحویل فرماندهی، مستقر کرد.

این منابع گفتند: تلاش های عبدالعزیز بن جبتور استاندار عدن در این زمینه نیز به نتیجه ای نرسید.

برپایه این گزارش، شبه نظامیان طرفدار هادی، السقاف را به داشتن روابط نزدیک به جنبش انصار الله متهم می کنند و این درحالی است که گمان می رود سرتیپ ستاد جواس همان مسئول مستقیم به شهادت رساندن حسین الحوثی بنیانگذار جنبش انصار الله در پایان اولین نبرد دولت یمن علیه وی در سال 2004 میلادی باشد.

برخی ناظران دستور هادی برای تعیین سرتیپ جواس را پیام چالش آمیز روشنی برای جنبش انصار الله توصیف کردند که چه بسا باعث تسریع حضور این جنبش در عدن شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها