هلاکت فرمانده کل نظامی النصره در ادلب سوریه

هلاکت فرمانده کل نظامی النصره در ادلب سوریه
جمعه 15 اسفند 1393 - 09:51

العالم - در پی وقوع انفجار در محل تجمع سرکردگان گروهک تروریستی ‌النصره در روستای سلقین در ریف ادلب در شمال سوریه، شماری از سرکردگان این گروهک تروریستی از جمله "ابو همام الشامی" ملقب به "فاروق سوری" فرمانده کل النصره به هلاکت رسیدند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل خبرگزاری سانا، همچنین اخباری در مورد هلاکت ابو محمد الجولانی سرکرده النصره و سه تن دیگر از سرکردگان بارز این گروه تروریستی از جمله "ابو عمر الکردی"، "ابو براء الانصاری" و "ابو مصعب فلسطینی" به گوش می رسد.

در همین حال، برخی از منابع خبری از عدم حضور الجولانی در منطقه یاد شده در حین انفجار خبر می دهند.

درباره سوابق ابوهمام الشامی اعلام شده که وی با ترک پایگاهی در افغانستان، امیر منطقه فرودگاه قندهار شد و پس از آن به عراق و سپس راهی لبنان و سوریه شد.

خبرگزاری سانا می افزاید: یگان هایی از ارتش سوریه در یک حمله غافلگیرانه به تجمع تروریست های نصره، شماری از آنها را در ادلب به هلاکت رسانده یا زخمی کردند.

شمار کشته شدگان گروهک تروریستی النصره در ادلب بیش از 18 نفر اعلام شده که بیشتر از سرکرده های این گروهک تروریستی هستند.

سایت سوریا الان نیز به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد: ارتش سوریه همچنین توانسته در روز گذشته (پنج شنبه) تلفات سنگینی به تجمعات تروریست های النصره و گروهک های موسوم به جبهه اسلامی و جنبش اسلامی احرار شام در روستاهای قرع الغزال، الهوته، المجاص، الشویحه در منطقه ابوظهور در ریف ادلب شرقی وارد کند.

گروهک تروریستی النصره از سوی رژیم وهابی آل سعود حمایت می شود.

در این حملات علاوه بر کشته و زخمی شدن شماری از سرکردگان تروریست، ادوات زرهی آنها نیز بطور کامل منهدم شد.

ارتش سوریه همچنین با یورش به تجمع تروریست ها در خان شیخون در 70 کیلومتری جنوب ادلب نیز، خسارت های سنگینی به تروریست ها، تسلیحات و انبار مهمات آنها وارد کرد؛ در این عملیات نیز شماری  زیادی از تروریست ها هلاکت رسیدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها