مخالفت گسترده یمنی‌ها با دخالتهای خارجی + فیلم

جمعه 15 اسفند 1393 - 22:34

اهالی استان "صعده" در شمال یمن با برپایی تظاهراتی گسترده، مخالفت خود را با دخالتهای خارجی اعلام کردند.

"احمد المختفی" خبرنگار شبکه العالم از صعده گزارش داد، این تظاهرات روز جمعه با حضور گسترده شهروندان پس از نماز جمعه برگزار شد.

آنان همچنین توقف مداخله بیگانگان در امور داخلی یمن را مورد تاکید قرار دادند، و از تصمیم های کمیته عالی انقلابی و ثبات کشور حمایت نمودند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با سردادن شعارهایی، بر مخالفت خود با بازگشت "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهور مستعفی تأکید کردند.
یمنی ها از کشورهای دیگر خواستند به تصمیم مردم این کشور احترام بگذارند و در امور داخلی یمن دخالت نکنند.
یکی از تظاهرکنندگان به خبرنگار العالم گفت: اگر آنان عبدربه منصور هادی را دوست دارند و می خواهند به او مشروعیت بدهند، او را به کشورشان ببرند و در آنجا به او مشروعیت بدهند.
وی افزود: مردم یمن آزاده هستند و هیچگاه افراد فاسد را نمی پذیرند.
تظاهرکنندگان همچنین در شعارهای خود به شدت از کشورهای عضو شورای همکاری و به ویژه عربستان سعودی انتقاد، و این کشورها را به حمایت از تروریسم در یمن جهت ناکام گذاشتن انقلاب متهم کردند.
مردم همچنین خواستار بازستاندن اراضی غصب شده یمن از عربستان شدند.
یکی از تظاهرکنندگان گفت: ما از کشورهای دنیا و شورای امنیت می خواهیم که عربستان سعودی را تحت فشار قرار دهند تا اراضی اشغال شده ما را پس دهد. عربستان از 50 سال قبل اراضی ما را اشغال کرده است.
وی تأکید کرد: اگر دنیا در قبال این مسأله ساکت بنشیند، ما سکوت نخواهیم کرد.
یکی از نیروهای نظامی نیز که در این تظاهرات شرکت کرده بود، دخالتهای غرب و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در امور داخلی یمن را محکوم کرد.
علاوه بر اعضای ارشد دولت یمن، شمار قابل توجهی از اعضا و سران عشایر و قبایل مختلف یمنی در این تظاهرات حضور یافتند.
برگزارکنندگان این تظاهرات در بیانیه پایانی تأکید کردند که یمنی ها از ارتباط با همه کشورهای دنیا بر اساس احترام متقابل استقبال می کنند.
 

پربیننده ترین خبرها