"ماه عسل" در روابط قاهره و تل آویو ادامه دارد

شنبه 16 اسفند 1393 - 21:23

العالم - یک روزنامه عربی در گزارشی با عنوان "ادامه ماه عسل بین قاهره و تل آویو"، به موضوع از سرگیری سفر شهرک‌نشینان صهیونیست به مصر پس از وقفه‌ای 4 ساله پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "رای الیوم" در این گزارش با اشاره به این که "ماه عسل" در روابط بین رژیم صهیونیستی به نخست وزیری "بنیامین نتانیاهو" و مصر به ریاست "عبدالفتاح سیسی" به گرمی تمام ادامه دارد، نوشت: برای نخستین بار پس از انقلاب 25 ژانویه، سفارت مصر در تل آویو برای اسرائیلی ها ویزا صادر می  کند و  بر اساس خبرهای منتشره در اراضی  اشغالی، اسرائیلی ها به زودی سفرهای خود را به مصر پس از وقفه ای 4 ساله از سر می گیرند.

بر اساس این گزارش، پیش بینی می شود که نخستین هیات اسرائیلی دومین روز عید پسح یهودیان در اوایل ماه آوریل به مصر سفر کند؛ رسانه های صهیونیستی می گویند که مسئولان ذی ربط در این خصوص با مقامات مصری هماهنگی لازم را انجام داده اند.

سفر اسرائیلی ها به مصر از سال 2011  با شروع انقلاب 25 ژانویه مصری ها و به دنبال هشدارهای هیات مبارزه با تروریسم رژیم صهیونیستی و وزارت خارجه این رژیم، متوقف شد.
اوضاع نابسامان امنیتی مصر در 4 سال گذشته که خسارت سنگینی به صنعت گردشگری این کشور وارد کرده است، فرصت های گردشگری اسرائیلی ها در مصر را که در صدد بهره برداری از اوضاع این کشور هستند، افزایش داده است.

مصر سالانه حدود 20 درصد از ارز خود را از بخش گردشگری تامین می کند و بر اساس اطلاعیه های وزارت گردشگری مصر، حجم سرمایه گذاری ها در این زمینه به حدود 68 میلیارد جنیه(9.8 میلیارد دلار) می رسد.

بر اساس معاهده صلح بین مصر و رژیم صهیونیستی، اسرائیلی ها حق دارند بدون دریافت ویزا، به مدت دو هفته به منطقه سینا در مصر سفر کنند اما برای ورود به هر شهری در مصر باید ویزای مصر را از سفارت این کشور در تل آویو دریافت نمایند.

پیشتر روزنامه صیونیستی یدیعوت آحارنوت نوشته بود که سفارت مصر در تل آویو، از آغاز انقلاب این کشور و برکناری حسنی مبارک به دلایل امنیتی، ویزای سفر به مصر برای اسرائیلی ها صادر نمی کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها