جریمۀ زنان بنگلادشی مستعفی در عربستان

جریمۀ زنان بنگلادشی مستعفی در عربستان
يکشنبه 17 اسفند 1393 - 16:25

یکی از مسؤولان سفارت بنگلادش در عربستان گفت: براساس قوانین مرتبط با اشتغال خدمتکاران در عربستان، در صورتی که زنان بنگلادشی خدمتکار منازل، تصمیم به استعفا از سمت خودشان داشته باشند، از دریافت حقوق دو ماه محروم خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این مسئول سفارت بنگلادش تأکید کرد: قرارداد مذکور به نفع زنان بنگلادشی که کارشان را ترک می کنند، نیست و در مجازات های تعیین شده، فقط حقوق کفیل ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در صورتی که کارگر مذکور، پس از ترک منزل محل اشتغال خود با سفارت بنگلادش تماس برقرار نماید، سفارتخانه برای حل مشکلات وی تلاش خواهد کرد و کمیته های تخصصی در عربستان برای حل هر گونه اختلاف احتمالی در آینده وجود دارد.

وی افزود: زنان خدمتکار منازل حق دارند به کفیلانشان درباره عدم رغبت به ادامه کارشان اطلاع دهند. اما این امر باید دو ماه قبل از موعد پایان کارشان باشد و آنها حقوق دو ماه از کارشان را از دست می دهند.
این در حالی است که ثبت نام برای دریافت درخواست زنان بنگلادشی مایل به کار در عربستان از طریق اینترنت آغاز شده و تا 7 فروردین ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر زنان بنگلادشی مایل به کار در عربستان، قبل از حضور در این کشور تحت آموزش قرار می گیرند و قانون کار و دوره دو ساله قرارداد به آنها تفهیم شده است تا با مجازات های ذکر شده در قوانین کار و اقامت در عربستان مواجه نشوند.

براساس آمارهای رسمی، در سال 2013 حدود 32 هزار زن خدمتکار منازل در عربستان، از محل اشتغالشان فرار کرده اند.

عربستان اخیرا درباره به کار گیری زنان خدمتکار منازل توافقنامه ای را امضا کرده است، اما اختلاف درباره حقوق کارگران مذکور باعث اختلافاتی شده است.

در حالی که خندکر مشرف حسین وزیر امور رفاه کارگران در بنگلادش اعلام کرده است که ماهانه 10 هزار کارگر با حقوق 1200 و 1500 ریال عربستان برای اشتغال به این کشور اعزام می شوند، وزارت کار عربستان در پایگاه اجتماعی تویتر اعلام کرد که براساس توافق نامه مذکور، حقوق ماهیانه کارگران مذکور، فقط 800 ریال خواهد بود.

براساس آمارها، عربستان 29 درصد از مجموع 9.17 میلیون کارگر بنگلادشی شاغل در خارج از کشورشان را به کار گرفته است.

پربیننده ترین خبرها