تذکر خطیب نجف اشرف به الازهر و سران عرب

تذکر خطیب نجف اشرف به الازهر و سران عرب
شنبه 23 اسفند 1393 - 09:01

خطيب نماز جمعه نجف اشرف با دعوت از شیوخ الازهر برای سفر به عراق، از سران شرکت کننده در اجلاس شرم الشيخ مصر نیز خواست، نگاه واقع بينانه ای به تحولات عراق داشته باشند.

به گزارش پايگاه خبری شبكه العالم، "صدرالدين قبانچي" در خطبه نماز جمعه در حسينه فاطميه نجف اشرف گفت: بيانيه الازهر به علت مطالب گمراه كننده رسانه ها صادر شد، و ما از شيوخ الازهر مي خواهيم كه با سفر به عراق، با اهل سنت و علماي ديني براي آگاهي از چگونگي برخورد با آنها ملاقات كنند.
وي همچنين از پيروزيهاي نيروهاي داوطلب مردمي، نيروهاي امنيتي و پيشمرگه و عشاير عراق در نبرد عليه گروه تروريستي داعش تمجید كرد.
قبانچي گفت: اجلاس شرم الشيخ كه پرونده امنيتي منطقه را بررسي خواهد كرد، بايد برداشت واقع بينانيه اي از تحولات عراق بدون توجه به جاروجنجال هاي رسانه اي و تبليغاتي داشته باشد.
وي همچنين به دانمارك براي تن دادن به فشارهاي صهيونيست ها هشدار داد، زيرا دانمارك اعلام كرده است كه ميخواهد تصاوير موهن به ساخت مقدس پيامبر اكرم (ص) را وارد برنامه هاي درسي كند.
قبانچي با درخواست از غرب برای همزيستي مسالمت آميز با مسلمان، تأکید کرد: مسلمانان اهل همزيستي هستند و تروريست ها فارغ التحصيلان مكاتب افراط گرايانه اي هستند كه همين غرب و كشورهاي دنباله رو آن، حاميانش به شمار  مي روند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها