محاصرۀ 200 انتحاری داعشی در تکریت + فیلم

دوشنبه 25 اسفند 1393 - 14:51

نیروهای عراقی، 200 تن از انتحاری های داعشی را در ساختمان‌های تکریت محاصره کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عملیات پاکسازیِ مناطقی که اخیرا از دست داعشی ها آزاد شده است، در حالی همچنان توسط نیروهای عراقی و نیروهای بسیج مردمی، ادامه دارد؛ که عملیات گستردۀ نظامی در مناطق الشرقاط تا الحویجه که آخرین سنگر داعش در استان صلاح الدین است، به زودی آغاز خواهد شد. 

هرچند از شدت درگیریها در استان صلاح الدین کاسته شده، اما این عملیات تمام نشده است و داعش که شمار زیادی از نیروها و مهمات خود را از دست داده همچنان در بسیاری از مناطق با نیروهای عراقی درگیر است.

در همین راستا منابع عراقی از محاصره شدن 200 تن از داعشی ها در ساختمان های شهر تکریت خبر دادند. این افراد، کمربندهای انفجاری به تن دارند.

یک افسر پلیس فدرال که در این عملیات شرکت دارد، به خبرنگار شبکه العالم گفت: نیروهای بسیج مردمی و دلاورمردان پلیس فدرال، 4 کیلومتر پیشروی کردند اما موانعی از قبیل مین های کارگذاشته شده، پیشروی را کُند کرده است و نیروهای واحد خنثی سازی بمب در تلاش برای پاک سازی مسیر پیشروی هستند. روحیۀ نیروها بسیار بالا است و به امید خدا همچنان به پیشروی ادامه خواهیم داد.

نیروهای عراقی و نیروهای بسیج مردمی، همچنان به پاکسازی مناطقِ آزاد شده از بمب های کار گذاشته شده در خانه ها ادامه می دهند و تاکنون آماری غیرقابل پیش بینی از این بمب ها خنثی شده اند.

یکی از افسرانِ شرکت کننده در این عملیات به خبرنگار العالم گفت: اکنون تکریت از چهارسو تحت محاصره است، نیروهای عراقی از سه محور وارد آن شده اند و به زودی همه داعشی های موجود در استان صلاح الدین از بین خواهند رفت و این سرزمینِ پاک به صاحبانِ شریفش تحویل داده خواهد شد.

در این میان، در محور شمالی صلاح الدین، از دو روز پیش نیروها در حال استقرار هستند تا عملیاتی گسترده را در مناطق الشرقاط تا الحویجه که آخرین سنگر داعش در استان صلاح الدین است، آغاز کنند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها