اعتیاد محافظان اوباما به الکل !

اعتیاد محافظان اوباما به الکل !
چهارشنبه 27 اسفند 1393 - 14:22

رئیس سرویس مخفی حفاظت از رئیس جمهوری آمریکا از زیاده روی نیروهای خود در نوشیدن مشروبات الکلی درمیان مشکلات امنیتی موجود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جیمز کلانسی" رئیس جدید سرویس مخفی حفاظت از رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه مورد بازخواست شدید اعضای خشمگین کنگره آمریکا به خاطر ناتوانی در ایفای ماموریت های محوله و بروز مشکلات امنیتی و اعتراف به مصرف بیش از حد مشروبات الکلی توسط نیروهای این سرویس، به بهانه کاهش فشار روانی قرار گرفت.
جیمز کلانسی به خاطر حمله چهارم ماه مارس دو نفر از نیروهای سرویس مخفی حفاظت از رئیس جمهور آمریکا به یک مرکز ایست و بازرسی امنیتی کاخ سفید درپی نوشیدن بیش از حد مشروبات الکلی به شدت مورد بازخواست قرار رفت بویژه که این دو نفر بازداشت نشدند و مورد تست الکل نیز قرار نگرفتند.
اعضای کمیسیون تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا از اعتراف کلانسی مبنی بر اینکه پنج روز پس از این حادثه، در جریان مسائل قرار گرفته است، ابراز نارضایتی کردند.
کلانسی گفت: این اولین آزمون من از زمان برعهده گرفتن این پست در ماه گذشته به شمار می رود و باید من را فورا از حادثه یاد شده مطلع می کردند و ما مسئله را دنبال می کنیم و مسئولان آن بازخواست خواهند شد.
این حادثه پس از بروز یک سری حوادث و ناکامی های امنیتی سرویس مخفی حفاظت از رئیس جمهور آمریکا از جمله یورش فردی با چاقو به کاخ سفید در ماه سپتامبر گذشته روی داد.
نمایندگان از این سخن کلانسی که تغییر "فرهنگ" سرویس مخفی محافظت از رئیس جمهور زمان می برد و وی در تلاش برای جلب اعتماد نیروهای این سرویس است، ابراز خشم کردند.

در همین راستا، "کریس استوارت" نماینده جمهوری خواه آمریکا خطاب به کلانسی گفت: دوست من تو نباید اعتماد آنان را جلب کنی زیرا تو رئیس آنان هستی، بلکه آنان باید اعتماد تو را جلب کنند و این کار را نکردند. تنها روشی که می توانی اعتماد آنان را جلب کنی این است که آنان را بازخواست و مجازات کنی .
موج انتقادهای نمایندگان زمانی بالا گرفت که کلانسی گفت: برخی از نیروهای با نوشیدن الکل به دنبال کاهش فشارها و استرس کار خود هستند و این سرویس اخیرا اجرای طرحی را برای مبارزه با فشارهای روانی آغاز کرده است.
وی مدعی شد: ما باید به دنبال راهی برای کمک به نیروهایی باشیم که از الکل به عنوان راهکاری برای کاهش فشارهای روانی خود استفاده می کنند.
این سخن کلانسی خشم شماری از اعضای کنگره را برانگیخت و "هال راجرز" رئیس کمیسیون با فریاد بر سر کلانسی گفت: با این روش نمی توانی چنین نهادی را مدیریت کنی.
راجرز درباره برخی اتهامات مبنی بر اینکه بعضی از مسئولان این سرویس از نیروهای آن حمایت می کنند، گفت: کمترین چیزی که در این مورد گفته شده، این است که نظم و انضباط سرویس تو از هم پاشیده است و این سرطانی است که ممکن است تو را بخورد.
" نیتا لوی " نماینده دموکرات نیز از ناتوانی کلانسی در برکنار کردن برخی  نیروهایش به دلیل زیاده روی در نوشیدن مشروبات الکلی در کاخ سفید ابراز نگرانی کرد اما کلانسی گفت: اقدامات ضروری باید در مسیر خود انجام شود و من نمی توانم بر اساس میل و اراده خود افراد را برکنار کنم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها