تصاویر اختصاصی از خندق داعش در موصل

يکشنبه 2 فروردين 1394 - 09:22

خبرنگار شبكه خبري العالم در گزارشی از آخرین تحولات موصل، از اقدام گروه تروریستی داعش در حفر خندقی در اطراف این شهر خبر داد.

"علی الشبکی" خبرنگار شبكه العالم از موصل گزارش داد، گروه تروريستي داعش كار حفاري خندق در اطراف شهر موصل را براي جلوگيري از پيشروي نيروهاي عراقي آغاز كرده است. اين اقدام داعش بعد از شكست هايش در استان هاي صلاح الدين و الانبار صورت مي گيرد.
وي افزود: احداث خندق و استحكامات موسوم به "دژ خلافت" در اطراف شهر موصل از آخرين تحركات گروه تروريستي داعش براي مقابله با ارتش و نيروهاي داوطلب مردمي است اما به گفته كارشناسان، اين خندق نمي تواند مانعي در برابر پيشروي نيروهاي عراقي به شمار آيد.
علي عبدالغني از كارشناسان امنيتي در استان نينوا به خبرنگار العالم گفت: احداث خندق در اطراف شهر موصل بي شك بسيار ساده است اما عبور از اين خندق ها نيز بسيار آسان است.
يكي از شهروندان عراقي نيز به خبرنگار العالم گفت: گروه داعش فروپاشيده است و در مدت زمان بسيار كمي شكست خواهد خورد و برنامه داعش در داخل شهر موصل پايان يافت و مردم حضور اين جنايتكاران در داخل شهر نمي پذيرند.
ناظران مي گويند كه احداث خندق در اطراف شهر موصل در پي شكست هاي داعش در استان هاي صلاح الدين و الانبار است و عناصر داعش براي احداث آن از مردم شهر از جمله نوجوانان استفاده مي كنند كه عمر آنها از 15 سال تجاوز نمي كند.
عرض اين خندق سه متر و عمق آن دو متر است كه شهر موصل را از جنوب و شرق احاطه مي كند.
غياث السورحي مسئول روابط عمومي و اطلاع رساني اتحاديه ميهني كردستان عراق به خبرنگار العالم گفت: داعش خندق در اطراف شهر موصل احداث كرده است و براساس اطلاعات ما عمق آن دو متر و عرض آن سه متر است. اين اقدام به خاطر ترس از هرگونه حمله به موصل صورت گرفت و اين حمله به زودي انجام خواهد شد.
سالم جمعه عضو مجلس نمايندگان عراق از موصل نيز به خبرنگار العالم گفت: داعش نفس هاي آخر را مي كشد و براي اين گروه جز نفس آخر را كشيدن و وادار كردن كودكان داخل شهر موصل و جوانان براي حفر خندق در اطراف آن چيزي باقي نمانده است. ساعت صفر نزديك شده است.
درپي اقدام هواپيماهاي عراقي در ريختن اعلاميه بر فراز شهر موصل و اعلام نزديك بودن ساعت صفر براي حمله به گروه داعش در اين شهر، عناصر داعش كار احداث "دژ خلافت" خود را سرعت بخشیده اند.
MKH-20-23:00

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها