دیدار مشاور نظامی ارشد انگلیس با مقامات بحرین

دیدار مشاور نظامی ارشد انگلیس با مقامات بحرین
سه شنبه 4 فروردين 1394 - 22:23

مشاور ارشد نظامیان انگلیسی، با پادشاه و رئیس گارد ملی بحرین دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "توماس بکت" در دیدار با ملک حمد بن عیسی آل خلیفه، رابطۀ همکاری و دوستیِ همه جانبه بحرین و انگلیس را ستود و از هماهنگی و همکاری مشترک میان دولت های انگلیس و بحرین به ویژه در زمینه امور نظامی و دفاعی ابراز خرسندی کرد.
به نوشته سایت اینترنتی "منامه پُست" توماس بکت و هیات همراهش سپس با محمد بن عیسی بن سلمان آل خلیفه، رئیس گارد ملی دیدار و راه های افزایش همکاری های دوجانبه به ویژه در زمینه نظامی را بررسی کرد.
این در حالی است که روزنامه انگلیسی "مورنینگ استار" به نقل از "الیور سپراچ" مدیر برنامه سلاح در سازمان عفو بین الملل نوشت: دولت انگلیس درباره اهمیت حقوق بشر، زیاد صحبت می کند، اما در عین حال، به وحشی ترین رژیم ها در جهان سلاح می فروشد.
وی تاکید کرد: این رژیم فقط سلاح از انگلیس نمی خرند، بلکه سکوت و همدستی دولت انگلیس را نیز همزمان خریداری می کند.
به نوشتۀ این روزنامه، وزیران کابینه انگلیس، بارها ادعا کردند که لندن، از کشورهایی است که بیشترین قاطعیت را در کنترل صادرات سلاح در جهان دارند، اما تازه ترین گزارش از کمیسیون پارلمانیِ متخصص در نظارت بر صادرات سلاح حاکی از آن است که انگلیس، در سال 2014، کشورهایی را مسلح کرده است که فجیع ترین پرونده ها را در زمینه حقوق بشر دارند که از میان آن ها می توان به بحرین، قطر و عربستان اشاره کرد. این در حالی است که این کشورها، رسما، در "فهرست سیاه" قرار دارند.
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها