آمریکا به دنبال مصادره پیروزی علیه تروریست ها درعراق

جمعه 7 فروردين 1394 - 13:26

تکریت، العالم ـ سخنگوی بسیج مردمی عراق فاش کرد که آمریکا تلاش می کند پیروزی نیروهای مردمی عراق علیه تروریست ها را به نام خود مصادره کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم " معین کاظمی " در گفت  و گو با شیکه خبری العالم تاکید کرد که آمریکا به هر شکلی سعی می کند پیروزی قهرمانان عراقی اعم از نیروهای عراقی و بسیح مردمی و گروههای مقاومت را از آن خود کند.

وی گفت: موضع محتاطانه نیروهای بسیج مردمی در قبال دخالت آمریکا در عملیات آزادسازی تکریت به معنای تعلل و یا عقب نشینی نیست؛ بلکه به عکس ما همچنان مناطقی را در اختیار داریم و فداکاری های بسیاری کردیم و دستاوردهای بزرگی به ثبت رساندیم و پیروزی بزرگی در استان صلاح الدین محقق کردیم.

گفتنی است که پس از مانع تراشی ها و مانورهای سیاسی که مانع به ثمررساندن آخرین بخش از عملیات آزادسازی تکریت شدند در حالی که نیروهای بسیج مردمی در آستانه به ثمر رساندن آن بودند، آمریکا اعلام کرد که عملیات نظامی را به عهده می گیرد و 6 حمله هوایی را در تکریت انجام داد.

علامت های استفهام بسیاری درباره نقش آمریکا که فرماندهان میدانی با شک و تردید بسیار به آن می نگرند، مطرح شده است و این امر سبب گشت تا فرماندهان نیروهای بسیج مردمی نیز به نقش آمریکا شک کنند و با مبارزه کردن در کنار واشنگتن مخالفت کنند.

نیروهای بسیج مردمی با هدف جلوگیری از هرگونه بهانه تراشی برخی طرفها به منظور خدشه دار کردن نقش آنها، تصمیم گرفتند عقب نشینی کنند و فرصت را به نیروهای دولتی بدهند تا سیاستهای خود را اجرا کنند. بسیج مردمی در این تصمیم خود همچنین مساله فشارهای ترکیه و قطر و اردن را که برای شرکت در عملیات وارد عمل شدند، مدنظر قرار داد؛ برخی خبرها حاکی از وجود برخی شخصیتهای بعثی محاصره شده در داخل تکریت است که بازداشت آنها از سوی مقامات عراقی، دست داشتن کشورهای مذکور در حمایت از تروریسم را برملا می کند.

اما تصمیم بسیج مردمی عراق تاثیری منفی بر اتفاقات میدانی خواهد داشت؛ زیرا نیروهای بسیج مردمی لیاقت و شایستگی خود را با آزادسازی برخی مناطق طی عملیاتی که غیرنظامیان را از هرگونه گدازه های جنگ دور نگه داشت، اثبات کردند و واشنگتن نیز به خوبی درک کرد که هیچ جنگی فقط از راه هوایی حل و فصل نمی شود.
04:30-

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها