آمادگی اسد برای گفتگو با واشنگتن

آمادگی اسد برای گفتگو با واشنگتن
جمعه 7 فروردين 1394 - 14:49

العالم ـ رییس جمهوری سوریه در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا که بخشهایی از آن روز پنجشنه پخش شد، تاکید کرد که به دنبال در پیش گرفتن رویکرد گفتگو با واشنگتن است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بشار اسد رییس جمهوری سوریه افزود: چنین گفتگویی باید براساس احترام متقابل باشد؛ اما تاکنون هیچ تماسی با آمریکایی ها صورت نگرفته است.

وی در گفتگو با چارلی رز در برنامه 60 دقیقه که روز یکشنبه به طور کامل پخش خواهد شد، خاطرنشان کرد که " اساسا در سوریه می توان گفت که هر گفتگویی یک مساله مثبت است".

رییس جمهوری سوریه در پاسخ به سوالی درباره اینکه درزمان حاضر چه نوع روابطی میان سوریه و آمریکا وجود دارد، گفت: هیچ تماس مستقیمی وجود ندارد.

وزارت خارجه آمریکا اخیرا تاکید کرده بود که بشار اسد "هرگز" بخشی از مذاکرات برای پایان دادن به درگیریهای سوریه نخواهد بود اما مسئولانی در دولتش می توانند در مذاکرات مشارکت کنند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه ای در تاریخ 15 مارس در پاسخ به سوالی درباره احتمال مذاکره با بشار اسد گفت: بالاخره باید با یکدیگر مذاکره کنیم. ما همواره آماده گفتگو در چارچوب کنفرانس ژنو1 بودیم.

وی افزود: "اسد خواهان مذاکره نبود(...) اگر آماده ورود به مذاکرات جدی درباره اجرای ژنو یک باشد، مطمئنا ما برای تشویق وی به منظور انجام چنین کاری اعمال فشار می کنیم".

اما جین ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پس از آن تصریح کرد که کری به مسئولانی در نظام بشار اسد و نه رییس جمهوری اشاره می کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها