آغاز فصل تازۀ نبرد میان اردوغان و گولن

آغاز فصل تازۀ نبرد میان اردوغان و گولن
جمعه 7 فروردين 1394 - 19:52

دادستان کل ترکیه در آنکارا امروز جمعه 32 نفر را به تقلب در آزمون استخدامی دولت در سال 2010 میلادی متهم کرد که از آغاز فصل تازه‌ای از جنگ بین رجب طیب اردوغان با فتح الله گولن رقیب مخالف سرسخت وی حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری "دوگان" ترکیه به نقل از یک منبع قضایی گفت: 82 نفر در ارتباط با این پرونده در حدود 20 شهر ترکیه بازداشت شده اند.

این کارمندان دولتی به وابستگی به یک سازمان مجرم، اختلاس، جعل اسناد و از بین بردن اسناد و سوء استفاده از قدرت متهم شده اند.

دفتر دادستانی در آنکار با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: گمان می رود که 616 نفر، آگاهانه در آزمون استخدامی دولتی در سال 2010 میلادی تقلب کرده اند.

براساس این بیانیه، تحقیقات نشان می دهد که بیش از 3200 داوطلب استخدامی در آزمون شرکت کرده و 120 نفر از آنها به یکصد سوال و حتی 350 نفر از آنها به همه سوالات به طور درست پاسخ داده اند؛ امری که حدس و گمان درخصوص تقلب در آزمون را ایجاد کرده است.

روزنامه حریت ترکیه به نقل از منابع امنیتی نوشت: محتوای آزمون به سرقت رفته و بین داوطلب های نزدیک به گروه فتح الله گولن که از آمریکا بر مجموعه ای از مدارس، سازمان های غیردولتی و موسسات بسیار بانفوذ نظارت دارد، توزیع شده است.

رجب طیب اردوغان بیش از یکسال پیش جنگ علیه گروه گولن را - که در گذشته هم پیمانش بود- آغاز کرد. او دستور داد پاکسازی بی سابقه هزاران کارمند بویژه در پلیس و دستگاه قضایی صورت گیرد.

اردوغان، فتح الله گولن را به طرح اتهامات ساختگی فساد از سال دسامبر 2013 میلادی علیه دولت و نزدیکان خودش و ایجاد "یک دولت موازی" باهدف سرنگون کردنش دولتش متهم می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها