گزارش خبرنگار العالم از آخرین تحولات یمن +ویدیو

جمعه 7 فروردين 1394 - 20:59

حملات هوایی عربستان سعودی به مناطق مختلف یمن از جمله صعده، صنعا، الحدیده، مأرب و ابین همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از صعده، جنگنده های سعودی در آسمان مناطق همجوار با این کشور در استان صعده به پرواز درآمدند و یک بازار پر رفت و آمد را که در حد فاصل عربستان و استان صعده قرار دارد، هدف قرار دادند، این در حالی است که در این بازار، نیروی نظامی وجود ندارد. در این حمله که توسط جنگنده های سعودی صورت گرفت، دستکم 15 تن کشته و زخمی شدند.

این تجاوز، خشم قبایل یمنی در این منطقه را برانگیخت و به بسیج شدن آنان منجر شد. مردم قبایل این منطقه، با تاکید بر این که هیچ یک از کشته و زخمی ها مسلح نبودند و فقط در حال خرید در بازار بودند، این حمله را عمدی و غیرانسانی دانستند.

بر پایه این گزارش، جنگنده های متجاوز، حملاتی به استان الحدیده و مأرب نیز داشتند. در این میان، کمیته های مردمی، همچنان به حملات خود ضد عناصر القاعده در فرمانداری لودر واقع در استان ابین ادامه می دهند و با وجود پرواز جنگنده ها بر فراز آنان، همچنان به عملیات پاکسازی کامل مناطق جنوبی از عناصر القاعده ادامه می دهند.

"علی الذهب" دیگر خبرنگار شبکه العالم در صنعا نیز خاطرنشان کرد: جنگنده های سعودی در حمله به تعز با دفاع ضد هوایی یمنی ها مواجه شدند.

وی افزود: پس از شبی آکنده از حملات هوایی پراکنده که با شلیک ضدهوایی های یمنی همراه بود، صنعا صبحی نسبتاً آرام را گذراند.

برپایه این گزارش، جنگنده های سعودی، منطقه الصباحه در حومه پایتخت را هدف قرار دادند. در این حمله بخشی از پایگاه نظامی این منطقه هم آسیب دید. جنگنده های سعودی همچنین مناطق روستایی اطراف صنعا را هدف قرار دادند.

در این میان، وزارت دفاع یمن تاکید کرد چندین حمله هوایی را دفع کرده و جنگنده های متجاوز را مجبور به خروج از آسمان پایتخت کرده است.

27-11:37
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها