بسیج ‌مردمی‌ از تکریت عقب‌نشینی ‌نکرده‌است

جمعه 7 فروردين 1394 - 22:48

خبرنگار شبکه العالم در تکریت، خبر توقف عملیات نظامی نیروهای عراقی در این شهر را تکذیب کرد.

خبرنگار شبکه العالم روز جمعه گفت: در حال حاضر من در محور جنوبی عملیات در بیمارستان العوجه هستم که 700 متر تا بیمارستان تکریت که عناصر داعش آن را بمب گذاری کرده اند، فاصله دارد.

وی افزود: در نوار جنوبی منطقه، عملیات بمباران گستردۀ مخفی گاه ها و خطوط دفاعی عناصر تروریست داعش، همچنان در جریان است.

بر پایه این گزارش، نیروهای پلیس فدرال، وارد مناطق مختلف شهر تکریت شدند و توانستند بخشی هایی از این شهر را تحت کنترل خود درآورند. نیروهای یگان طلایی و ستون هایی از نیروهای بسیج مردمی نیز همچنان شهر را در محاصره خود دارند.

خبرنگار شبکه العالم با رد ادعای برخی رسانه ها مبنی بر عقب نشینی نیروهای بسیج مردمی از تکریت تاکید کرد: نیروهای بسیج مردمی همچنان در مواضع خود مستقر هستند و به حفظ مناطق آزاد شده از همه محورها مشغولند. از سوی دیگر، نیروهای عراقی از هر گروه و تشکیلاتی، امروز و دیروز توانستند به پیروزی های متعددی دست یابند و اکثر پناهگاه های داعش را در تکریت هدف قرار داده، منهدم کردند.

خبرنگار العالم، عناصر مسلحِ موجود در داخل شهر را بسیار بی رمق توصیف و تاکید کرد که آن ها قدرت درگیری با نیروهای عراقی را از دست داده اند و تنها به بمب گذاری و کمین گذاشتن در مسیر عبور نیروهای عراقی اکتفا کرده اند، در برخی از مناطق مرکز شهر هم که شاهد حملات سنگینی از سوی نیروهای عراقی بود، شاهد عقب نشینی عناصر مسلح تروریست بودیم.

وی به نقل از منابع نظامی تاکید کرد که عملیات نظامی همچنان ادامه دارد و متوقف نخواهد شد.

خبرنگار العالم با تاکید بر این که نیروهای عراقی اطراف شهر و اماکن راهبردی را تحت کنترل خود درآورده اند، خاطر نشان کرد: عناصر تروریست، به طور کلی در مرکز تکریت سنگر گرفته اند و این در حالی است که با توجه به حملات توپخانه ای و خمپاره ای نیروهای عراقی به مرکز شهر، این منطقه امنیت خود را از دست داده است.

خبرنگار شبکه العالم، عملیات جاری در تکریت را نوعی جنگ چریکی توصیف کرد و افزود: با این حال، با توجه به این که اکثر ساختمان ها بمب گذاری شده اند، نیروهای عراقی در ورود به خیابان ها و ساختمان های مختلف شهر، پیشرویِ تاکتیکی دارند.

وی تاکید کرد که تیم خبری شبکه العالم، طی ساعت های آینده، تصاویری اختصاصی از بیمارستان تکریت و برخی از پناه گاه های هدف قرار گرفتۀ عناصر تروریست به وسیله نیروهای عراقی را پخش خواهد کرد.

27-15:44
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها