پاکستان مشارکت در جنگ یمن را تکذیب کرد

پاکستان مشارکت در جنگ یمن را تکذیب کرد
شنبه 8 فروردين 1394 - 12:14

العالم ـ سفارت پاکستان در صنعا شایعه پراکنی ها درخصوص مشارکت اسلام آباد در تجاوز عربستان به یمن را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عرفان یوسف شامی سفیر پاکستان در صنعا تاکید کرد که رسانه های بین المللی و منطقه ای اطلاعاتی گمراه کننده درباره مشارکت هواپیماهای پاکستانی در حمله به یمن منتقل کردند.

وی با تاکید بر اینکه کشورش هیچ هواپیمایی ارسال نکرد، از تمام طرفهای سیاسی در یمن خواست تا به گفتگوها به عنوان اولویتی در تحقق صلح و ثبات، بازگردند.

خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان نیز روز جمعه خاطرنشان کرد که هیچ تصمیمی مربوط به مشارکت احتمالی پاکستان در تجاوز به یمن که هدف از آن حمایت از منصور هادی رییس جمهوری مستعفی در مقابل ارتش یمن و کمیته های مردمی است، اتخاذ نشده است.

وی افزود که ما نمی خواهیم در گسترش نزاع دست داشته باشیم بلکه سعی خواهیم کرد تا آن را کنترل کنیم.

وزیر دفاع پاکستان اعلام کرد که سفر هیات پاکستان به عربستان، به یک یا دو روز پس از نشست سران اتحادیه عرب موکول خواهد شد.

پاکستان اعلام کرده بود که روز جمعه یک هیات عالی رتبه برای ارزیابی مشارکت احتمالی در عملیات نظامی در یمن را به عربستان خواهد فرستاد و وعده داد تا به هرگونه تجاوز به عربستان هم پیمان استراتژیک خود، پاسخی قوی خواهد داد.

تسنیم اسلام سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در دیدار هفتگی خود با خبرنگاران گفت که "می توانم تاکید کنم که عربستان با ما تماس گرفت".

نواز شریف نخست وزیر پاکستان با سرتاج عزیز مشاور امنیتی خود و خواجه آصف وزیر دفاع کشور و راحیل شریف فرمانده ارتش و نیز سهیل امان فرمانده جدید نیروی هوایی نشستی برای بررسی اوضاع یمن برگزار کردند. 

وزیر دفاع پاکستان روز گذشته(جمعه) تاکید کرد که "ما هرگز در هیچ جنگی که به تفرقه و دو دستگی در جهان اسلام بینجامد، شرکت نکرده و نخواهیم کرد". اگر حاکمیت عربستان و یا امنیت خاک آن با تهدید مواجه شود، پاکستان به هر قیمتی از آن دفاع خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها