ادامه تجاوز عربستان و پیچیده شدن بحران یمن+ویدیو

شنبه 8 فروردين 1394 - 13:48

العالم - جنگنده های عربستان با ادامه تجاوز خود علیه یمن و بمباران مواضع نظامی و شهری،ضمن قربانی کردن تعداد بیشتری از مردم بی دفاع موجب گسترش موجی از خشم و ترس در میان مردم یمن شده اند.

به گزارش خبرنگار العالم از یمن عربستان با ادامه حملات پراکنده به صنعا پایتخت و سایر استان ها باعث پیچیده تر شدن اوضاع سیاسی این کشور و افزایش گسترده بحران شده است.

ضیف الله الدریب روزنامه نگار یمنی در گفت و گو با شبکه خبری العالم گفت ادامه تجاوز عربستان به یمن به معنای تشدید بحران و بروز اتفاقات غیرقابل پیش بینی است.

نیروهای یمنی در سایه ادامه آماده باش و بسیج نیروهای نظامی و داوطلبان قبایلی و در پاسخ به نقض آشکار تمامیت ارضی کشورشان موفق شدند یک هواپیمای شناسایی را در منطقه الصباحه در غرب صنعا سرنگون کنند.

گفتنی است 16 حزب و اغلب تشکل های یمنی از جمله انجمن علمای یمن با صدور بیانیه هایی تجاوز عربستان به کشورشان را محکوم کرده اند.

عبدالسلام الوجیه دبیرکل انجمن علمای یمن در گفت و گو با شبکه العالم گفت: از مردم می خواهیم که اسلحه بردارند و برای دفاع از سرزمین اسلامی خود و برای نفی ستم و تجاوز صهیونیستی و آمریکایی که توسط عربستان بر ما روا داشته شده به جهاد مقدس بپردازند.

عملیات موسوم به طوفان سهمگین در سایه موفقیت نیروهای دفاع یمنی و پدافند هوایی این کشور نتوانسته اهداف تعیین شده خود را مورد حمله قرار دهد و ناظران معتقدند با ادامه تجاوزعربستان، خشم مردمی فراگیر و هوشیاری امنیتی بالایی بر صنعا حاکم شده اما در عدن و استان های جنوبی اوضاع متفاوت است.

نیروهای ارتش با پشتیبانی کمیته های انقلابی در نبرد خود علیه تروریست های وابسته به رئیس جمهوری مستعفی و عناصر القاعده پیشروی های قابل ملاحظه ای داشتند و بعد از استقرار این نیروها در محله ها و خیابان های عدن موفق شدند تروریست ها را در منطقه لودر در استان ابین از بین ببرند و علاوه بر پاکسازی منطقه بیحان در استان شبوه و تامین امنیت جاده اصلی بر لشکر 115 نیز مسلط شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها